به گزارش روز سه شنبه ایرنا، سردار حسین رحیمی در حاشیه اجرای طرح دستگیری اراذل و اوباش پایتخت که توسط پلیس اطلاعات و امنیت تهران بزرگ انجام شد به خبرنگاران افزود: سلسله عملیاتهای پلیس علیه اراذل و اوباش از روز گذشته (دوشنبه) با هماهنگی مقام قضایی در سراسر پایتخت به اجرا درآمد .
وی ادامه داد: دراین عملیاتها 98 واحد صنفی که عمدتا پاتوق این افراد از جمله باشگاه‌های بدنسازی و قهوه خانه‌ها مورد نظارت و کنترل قرار گرفت.
سرداررحیمی اظهارداشت : براساس عملیات روز گذشته 241 نفر از اراذل و مزاحمین نوامیس در محلات مختلف دستگیر که از این تعداد 40 نفر از دستگیر‌شدگان جزو افرادی بودند که مردم خواستار دستگیری آنها شده بودند.
رئیس پلیس پایتخت با بیان اینکه در این عملیات 54 پارک و تفرجگاه پاکسازی شد، گفت: این افراد عمدتا دارای جرایم مختلف از جمله چاقوکشی، اردوکشی، زورگویی با سلاح، تخریب اموال مردم درگیری دسته جمعی و خرید و فروش مواد محترقه بودند .
فرمانده نیروی انتظامی تهران بزرگ خاطرنشان کرد: همچنین 9 قبضه سلاح جنگی، کلت و لوله بلند، 170 قمه و 95 کیلو مواد محترقه دست‌ساز و مشروبات الکلی دراین عملیاتها کشف و ضبط شد.
سردار رحیمی در خصوص حضور پررنگ مأموران پلیس راهور پایتخت در معابر شهری گفت:‌ ماموران پلیس راهور از ساعت 15 تا 22 شب در آماده‌باش هستند تا بتوانند با توجه به افزایش حجم تردد شهروندان برای خریدهای شب عید، در مدیریت و تسهیل تردد تأثیرگذار باشند.
وی در خصوص انتشار فیلمی از نحوه برخورد یکی از مأموران پلیس با دختری که کشف حجاب کرده بود، اعلام کرد:‌ رعایت شئونات اسلامی در جامعه اسلامی و نظام جمهوری اسلامی بر همه شهروندان واجب و لازم است.
وی تأکید کرد: این افراد با برخورد قاطع پلیس مواجه خواهند بود و پلیس هیچ تعارفی با آنها ندارد.
سردار رحیمی ادامه داد: ما به مأموران خود تذکر داد‌ه‌ایم که رعایت شئونات قانونی را در برخورد با همه مردم و همچنین متهمان داشته باشند، تصمیمات خوبی در این زمینه گرفته شده که موضوعاتی این چنینی تکرار نشود.
*برای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روز با کانال ایرنا استان تهران در تلگرام به نشانی IRNATEHRAN@ همراه شوید.
تهرام/7247/ 1539
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.