به گزارش خبرنگار ایرنا، رئیس مرکز مطالعات و برنامه ریزی شهر تهران روز شنبه در بازدید از مرکز مدیریت بحران تهران با اعلام این مطلب گفت: این مرکز به عنوان مغز متفکر شهرداری تهران در تمامی حوزه های مدیریت شهری نسبت به تهیه طرح های مطالعاتی و پژوهشی اقدام خواهد کرد.
محمد رضا جوادی یگانه افزود: طراحی و تدوین شبکه پایشی هشدار سریع زلزله شهر، تهیه برنامه جامع کاهش خطرپذیری پدیده فرونشست ناشی از تغییرات آب های زیر زمینی، ارائه راهکارهای مناسب برای ریسک ناشی از تاسیسات خطرزا و در معرض خطر شهر بر اثر وقوع بحران های طبیعی، مدیریت بحران در بافت های فرسوده و نابسامان شهر، شاخص ها، روش ها و راهکارها و طراحی و تدوین معیارها، شاخص ها و مدل سنجش میزان آمادگی ستاد مدیریت بحران شهر تهران از جمله طرح های تدوین شده این مرکز در شهر تهران است.
وی اظهار کرد: عمده پژوهش های حوزه مدیریت شهری در مرکز مطالعات و برنامه ریزی شهر تهران انجام می شود که محور پژوهش ها نیز نیازهای شهرداری است.
احمد صادقی رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران نیز در جریان این بازدید گفت: علاوه بر پروژه های مطالعاتی مشترک میان 2 مجموعه، این سازمان به تحلیل رفتارهای مردمی در جریان سوانح و حوادث از جمله زلزله اخیر تهران بر اساس نظرسنجی و پیمایش افکار عمومی نیازمند است.
وی افزود: پژوهش و بهره گیری از تجربه های جهانی در این حوزه از اهمیت زیادی برخوردار است و طرح های اجرا شده تاکنون بر اساس دانش روز انجام شده است.
*برای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روز با کانال ایرنا استان تهران در تلگرام به نشانی IRNATEHRAN@ همراه شوید.
تهرام 7243**1625
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.