حمید بهرامی روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: در این غربالگری، 30 درصد از شهروندان دارای قندخون بالا در طول غربالگری به عنوان بیمار دیابتی شناخته شدند.
وی تصریح کرد: نیمی از افراد نیز برای اولین بار از بیماری خود مطلع شدند که برای پیگیری فرآیند درمان به درمانگاه ها معرفی و در لیست کانون دیابت خانه سلامت محل زندگی خود برای دریافت خدمات قرار گرفتند.
وی افزود: شناسایی افراد دیابتی در محلات و ارجاع آن ها به مراکز درمانی به منظور کنترل و پیشگیری از بیماری از مهمترین اهداف این طرح است که خوشبختانه با استقبال خوب شهروندان همراه بوده است.
معاون شهردار منطقه با اشاره به سایر خدمات عمومی ارائه شده به شهروندان از جمله استقرار مینی بوس ایدز خاطرنشان کرد: این برنامه با همکاری انجمن احیای ارزش ها با ارائه خدمات مشاوره، انجام تست HIV ، آموزش پیشگیری از مبتلا شدن به ایدز، راه های شناخت و علائم بیماری اجرا شده است.
به گفته وی با هدف ارائه خدمات عمومی سلامت محور برای شهروندان همه ساله اتوبوس دیابت در دو نوبت ( آبانماه و دیماه ) و مینی بوس ایدز در یک نوبت در این منطقه مستقر می شود.
منطقه 19 شهرداری تهران یکی از مناطق شهری تهران است که در جنوب غربی این شهر قرار دارد. این منطقه ب‍‍ا وس‍‍عت‍‍ی برابر 92 کی‍لومت‍ر مرب‍‍ع دارای پنج ن‍‍احی‍ه و 14 مح‍له است.
3218/6003
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.