سعید خال روز چهارشنبه درگفت و گو با ایرنا افزود: سازمان بهشت زهرا(س) با همکاری نیروهای انتظامی، دژبان ارتش جمهوری اسلامی، افزایش نیروهای داخلی بهشت زهرا(س) و نصب دوربین های مدار بسته به دنبال جلوگیری از هر گونه بی حرمتی به قبور متوفیان است.
وی تصریح کرد: برخی مواقع بی حرمتی هایی مانند رنگ پاشی، اسیدپاشی، تخریب و مخدوش کردن سنگ قبر هنرمندان، ورزشکاران و یا نام آورانی ملی و مذهبی در بهشت زهرا(س) انجام می شود که برای مقابله با چنین اعمال هنجارشکنی تمهیدات لازم را اندیشیده شده است.
وی افزود: بر اساس روایات و احادیث اهل بیت(ع) قبور متوفیان دارای حرمت و جایگاه خاصی در دین مبین اسلام است و نباید در مکان مقدسی مانند بهشت زهرا(س) شاهد برخی بی اخلاقی ها باشیم.خال سنگ قبر را عنوان و نمادی برای حفظ احترام و شان فرد مدفون شده در خاک عنوان کرد و یادآور شد: افرادی ناشناس در یک اقدام غیر اخلاقی در روزهای اخیر اقدام به تخریب سنگ مزار مرحوم ابراهیم یزدی کرده اند که سازمان بهشت زهرا(س) در کمتر از یک ساعت سنگ قبر دیگری با همان جنس و خط و متن طراحی، حکاکی و نصب کرد.
وی با بیان اینکه بیش از یک میلیون و 500 آرامگاه در بهشت زهرا(س) وجود دارد و این مجموعه بالغ بر یک هزار هکتار وسعت دارد، افزود: نگهداری از این مجموعه علاوه بر نظارت دستگاه های متولی نیازمند همکاری مردم نیز است.
به گزارش ایرنا، بهشت زهرا(س) در سال 1349 تاسیس شده و تا به امروز نزدیک50 سال از فعالیت آن می‌گذرد و در حال حاضر بیش از 30 هزار سنگ قبر شهدای گرانقدر، 4 هزار شهید گمنام گلگون کفن، بیش از یک هزار سنگ قبر مربوط به هنرمندان، یک هزار سنگ قبر نام‌آوران و 500 سنگ قبر مربوط به ورزشکاران وجود دارد.
3218/6003
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.