به گزارش ایرنا، مهدی تاج در حاشیه مراسم تجدید میثاق جامعه ورزشکاران کشور با آرمان های والای امام راحل در جمع خبرنگاران تاکید کرد: دولت باید در جهت رفع موانع مالی و تامین مالی برنامه های تیم ملی فوتبال قبل از جام جهانی به میدان بیاید.
وی به قهرمانی تیم فوتبال اسپانیا در جهان، پرتقال در اروپا و مراکش در آفریقا اشاره کرد و افزود: تیم ملی فوتبال ایران هم بهترین تیم آسیا است و اگر بتواند از این گروه سخت بالا بیاید دنیا به فوتبال ایران تعظیم خواهد کرد.
تاج ادامه داد: مربی تیم ملی ایران با برنامه ریزی دقیقی که انجام داده است اصلا نامید نیست و به هیچ عنوان تیم ملی ایران به عنوان تیم شکست خورده در برابر سایر هم گروه هایش در جام جهانی بازی نخواهد کرد.
وی در خصوص بازی تیم های باشگاهی ایرانی در لیگ قهرمانان آسیا در سایر کشورها گفت: فدراسیون فوتبال به شدت پیگیر این برنامه ها بود و در ابتدا کشور عمان را جهت برگزاری 2 دیدار به AFC معرفی کرد ولی چون این کشور جواب نداد، فدراسیون ایران پس از هماهنگی با کشور قطر این کشور را به AFC معرفی کرد ولی متاسفانه نظر مسئولان قطری هم عوض شد.
تاج با بیان اینکه در روزهای آتی جهت شرکت در کمیته مسابقات فیفا حاضر خواهد شد گفت: با رییس رئیس فدراسیون بین المللی فوتبال (فیفا) 'اینفانتینو' وقت ملاقات گرفته ام تا در خصوص شرح وقایع برخی اتفاقات به ایشان توضیحاتی بدهم.
وی با بیان اینکه AFC مسیر خطرناکی را در پیش گرفته است عنوان داشت: این نهاد بین المللی باید در روش و رویه خود تجدید نظر کند به طوری که نباید در میان مردم حس شود که این نهاد جانبدارنه عمل می کند این موضوع به هیچ عنوان برای AFC خوب نیست.
تاج با بیان اینکه بازی تیم های ایرانی را در مقابل برخی کشورها نمی توانستند به صورت سیاسی محروم کنند یادآور شد: کشور ایران در سال 2016 بخاطر برخی جریانات پیش آمده در سفارت عربستان به لحاظ امنیتی محروم شد و این حکم تا الان شکسته نشده است.
وی تصریح کرد: فدراسیون فوتبال تمام تلاش خود را در جهت احقاق حق تیم های فوتبال ایرانی خواهد کرد.
تاج در بخش دیگر سخنان خود در خصوص انتقادات علی کریمی نیز گفت: فدراسیون فوتبال هر گونه انتقاد را به عملکرد خود می شنود ولی باید لحن انتقادات خوب باشد.
وی در ادامه به تحولات حوزه فوتبال بعد انقلاب شکوهمند سال 57 اشاره کرد و افزود: جمهوری اسلامی ایران با ایجاد ورزشگاه های 50 هزار نفری نقش جهان در اصفهان، غدیر در اهواز، یادگار امام در تبریز و ایجاد 10 تا 15 ورزشگاه 15 هزار نفری در مراکز مختلف استان های کشور گام بلند در جهت ارتقا سطح ورزش جامعه ایران برداشته است.
وی در خصوص دستاوردهای انقلاب اسلامی در حوزه فوتبال افزود: مهمترین آوردگاه فوتبال جهان جام جهانی فوتبال است که از پنج بار حضور تیم ملی ایران در این مسابقات 4 بار در دوران جمهوری اسلامی ایران رخ داده است.
3218/6003
خبرنگار: امیر جعفری - انتشار: روح الله صائب
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.