به گزارش ایرنا، قاسم میرزایی نیکو، نماینده مردم دماوند و فیروزکوه در مجلس شورای اسلامی روز پنجشنبه در حاشیه بازدید از سه روستای آرو، سید آباد و سرخده در بخش مرکزی شهرستان دماوند که با حضور مسئولان منطقه برگزار شد در جمع خبرنگاران اظهار کرد: همزمان با نخستین روز از دهه مبارک فجر، بازدید از روستاهای بخش مرکزی شهرستان صورت گرفت که تداوم این بازدید ها می تواند بسیاری از مشکلات مناطق کمتر توسعه یافته و محروم را مرتفع سازد.
وی به عمده مشکلات این مناطق اشاره کرد و گفت: مشکل اصلی روستاها، طرح هادی روستایی بود که با توجه به پیگیری های صورت گرفته این طرح عمرانی - روستایی از سال 98 مجددا فعالیت خود را آغاز می شود.
نماینده مردم شهرستان های دماوند و فیروزکوه در مجلس شورای اسلامی به مطالبات اهالی روستای آرو اشاره کرد و گفت: واگذاری زمین جهت احداث مسکن جوانان، اختصاص 77 میلیون تومان اعتبار جهت رفع مشکل شبکه برق روستا و ... را از جمله مواردی است که در دستور کار قرار گفت.
این مقام مسئول به مطالبات اهالی روستای سیدآباد اشاره و خاطرنشان کرد: بررسی و رفع مشکل طرح آبیاری تحت فشار اراضی کشاورزی روستا، ایجاد 2 گلخانه و بررسی آن در کمیته برنامه ریزی و همچنین تغییر شبکه آب و برق روستا بود که با حضور مسئولان ادارات بررسی شد.
میرزایی نیکو یکی از مشکل اصلی اهالی روستای سرخده را آب آشامیدنی و کشاورزی عنوان کرد و گفت: چاه های این روستا در پایین ترین نقطه سفره زیر زمینی قرار دارد و لازم است از طریق تغذیه آب مصنوعی و دیگر اقدامات، مشکل آن را حل کرد که این مهم همت و همراهی همگان را می طلبد.
این مقام مسئول با بیان اینکه برای آبیاری قطره ایی روستا اعتباری بالغ بر 770 میلیون تومان اختصاص یافته است، افزود: یکی از مطالبات مهم اهالی روستا، تامین گاز بود که تا2 ماه آینده موضوع مشخص و علمک گذاری آن انجام می شود که اعتباری بالغ بر حدود 9 میلیون تومان هزینه دارد که البته جمعیت روستا قابل توجه نیست.
وی با بیان اینکه شورای روستا با ایجاد درآمد پایدار می تواند بخش عمده ای از مشکلات روستایان را مرفع سازد، گفت: 150 میلیون تومان اعتبار به دهیاری روستای سرخده تخصیص یافته شده است اما به دلیل وجود مشکلاتی که دهیاری این روستا دارد، نتوانسته اند از آن استفاده کنند که این مهم باید بررسی شود.
نماینده مردم دماوند و فیروزکوه در مجلس ادامه داد: متاسفیم برای شبکه بهداشت و درمان شهرستان زیرا بخش عمده ایی از مشکلات امروز سه روستا، عدم رضایت حوزه بهداشت و درمان و عدم توجه و سرکشی رئیس شبکه بهداشت شهرستان به این مناطق بود که مقرر شد به صورت جدی این موضوع پیگیری شود.
مجید صفری، سرپرست فرمانداری شهرستان دماوند در حاشیه این بازدید مشکل عمده روستاها را آب شرب و کشاورزی دانست و گفت: کمبود آب در تمامی مناطق به ویژه در فصل گرما وجود دارد ولی آنچه علاوه بر رفع مشکل اهالی سه روستا باید مورد توجه قرار گیرد، مدیریت مصرف آب است.
وی یکی از مطالبات اهالی روستا را افزایش بافت روستا دانست و گفت: باید این موضوع به صورت کارشناسی مورد بررسی قرار گیرد ولی با ایجاد اشتغال و مسکن روستایی می توانیم در این زمینه نیز گام هایی برداریم.
صفری همچنین به رفع مشکل بهداشت و حضور پزشک در روستاها اشاره کرد و گفت: ایجاد یک مرکز درمانی در یک روستا نیازمند تجهیزات، نیرو و دیگر موارد است که انجام آن در مدت زمان کوتاه امکان پذیر نخواهد بود اما میتوانیم نزدیک ترین مرکز درمانی به روستا را تجهیز و با سرکشی سیار و قرار دادن پزشک سیار مشکل درمانی و بهداشت روستاها را حل کنیم.
این مقام مسئول گفت: یکی از برنامه های ما در شهرستان سرکشی و بازدید از مناطق روستایی است که قبل از ورود به روستاها، مشکلات مورد بررسی قرار می گیرد تا با کمک دیگر نهاد ها، مطالبات رفع شود.
شهرستان دماوند در استان تهران با جمعیتی بالغ بر 100 هزار نفر در 45 کیلومتری پایتخت واقع شده است.
*برای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روز با کانال ایرنا استان تهران در تلگرام به نشانی IRNATEHRAN@ همراه شوید.
خبرنگار: الهام حیدری انتشاردهنده :موسی فعالیان
تهرام/7246/ 1539
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.