محمد حسین مقیمی شامگاه سه شنبه در حاشیه دیدار با خانواده شهید انورالامین یکی از شهدای سیاسی عراق که توسط رژیم بعثی صدام به شهادت رسید افزود: دیدار با خانواده شهدا یعنی ادامه دار بودن راه شهدا و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت و تلاش می کنیم یاد و خاطره شهدا را در مناسبت ها و ایام خاص زنده نگه داریم.
وی تصریح کرد: ما مدیون خون شهدا هستیم و در دیدارهایی که با این خانواده ها داریم از نزدیک با مسائل و مشکلات این عزیزان آشنا می شویم.
استاندار تهران ادامه داد: شهید انور الامین از مبارزین سیاسی کشور عراق بود که پس از شکنجه های فراوان در سال 1360 در زندان بعثی عراق توسط رژیم صدام به فیض شهادت نائل شد.
وی خاطرنشان کرد: شهید انور الامین از پزشکان کشور عراق بود که سالها در زندان سیاسی رژیم صدام حضور داشت و در نهایت بدلیل مبارزات سیاسی بر علیه رژیم صدام اعدام و به فیض شهادت رسید.
رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران تهران بزرگ نیز شامگاه سه شنبه در حاشیه این بازدید به خبرنگار ایرنا افزود: استاندار تهران در مناسبت ها و ایام مختلف دیدارهایی با خانواده معظم شهدا دارند که امشب نیز به مناسبت ولادت حضرت زینب (س) و روز پرستار از خانواده شهدای پزشک و پرستار دیدار کردیم.
حمیدعلی صمیمی اظهار کرد: در دیدار با خانواده های معظم شهدا علاوه بر اینکه فرهنگ ایثار و شهادت را در جامعه گسترش می دهیم با مسائل و مشکلات این عزیزان آشنا می شویم و در زمینه حل این مسائل و مشکلات با همکاری مدیران دستگاههای مربوطه اقدام می کنیم.
شهید انور الامین در سال 1332 متولد و در سال 1360 در زندان بعثی عراق بدلیل فعالیت بر علیه رژیم وقت کشور عراق توسط رژیم بعثی عراق اعدام شد.
سپس بدستور صدام خانواده این شهید از کشور عراق اخراج و در سال 1360 خانواده این عزیز از جمله پدر، مادر به همراه 4 برادر و 2 خواهر به تهران مهاجرت کردند.
*برای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روز با کانال ایرنا استان تهران در تلگرام به نشانی IRNATEHRAN@ همراه شوید.
خبرنگار: سید جواد آل داود انتشاردهنده:موسی فعالیان
تهرام/7243/ 1539
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.