به گزارش ایرنا ، محمدکرم محمدی روز سه شنبه در مراسم جشن فجر آفرینان زینبی که در سالن سینما هنر پیشوا برگزار شد اظهار کرد: اسلام، دین محبت و عدالت، زیبایی‌ها و زدودن رذایل و دین همه خوبی‌هاست و به همین دلیل همه اقوام چه عرب و چه غیر عرب و به‌ویژه ایرانیان به آن گرویدند و بیشترین پذیرش دین اسلام از جانب ایرانیان بود.
وی افزود:تاریخ ایران، سراپا زیبایی ناشی ازهنر، ادبیات، شعرو موسیقی است و همه آنچه را که این سرزمین بود ، اسلام با آن موافقت کرد و همین امر باعث شد تا مردم این سرزمین به بهترین وجه اسلام را بپذیرند.
وی بیان کرد:هنر و موسیقی هیچ منافاتی با دین اسلام ندارد مگر به شکلی ارائه گردد که از شکل واقعی خود دور شود.
فرماندارشهرستان پیشوا گفت: امروز یکی از هویت‌های شناخته‌شده همه اقوام ایران‌زمین هنر آن‌هاست و بخشی از این هنر موسیقی است ، موسیقی ایران مبتذل، منحرف و زیرزمینی نیست بلکه برخاسته از عرفان و ادبیات ایرانی اسلامی است.
محمدی افزود : اشعاری که در موسیقی‌های فاخر ایرانی بیان می‌شود زیبایی‌های دین و اجتماع انسانی را شامل می شود و باید از آن استقبال کرد و کسانی که در این عرصه تلاش می کنند قدردان بود.
فرماندار شهرستان پیشوا افزود: جامعه‌ای که در آن افسردگی لانه کند بی‌شک خشونت و پرخاشگری محصول آن خواهد بود.
وی با اشاره به سالروز میلاد حضرت زینب(س) گفت: این بانوی بزرگ و فرهیخته، پرورش‌یافته در مکتب دین اسلام بود؛ دینی که با فطرت بشری درهم‌آمیخته شد و پیامبرش پیام‌آور حریت و آزادگی است؛ از این بیت، انسانی به پا خاست که یک نهضت را پیام‌آوری کرد.
محمدی با بیان این که حضرت زینب(س) تهدیدها را تبدیل به فرصت کرد اظهار کرد:حضرت زینب کبری(س) پرورش‌یافته در مکتب دین و قرآن است ، کسانی که با صبر و استقامت خویش ، تهدیدها را به فرصت تبلیغ دین مبین اسلام و نهضت عاشورا تبدیل کرد.
وی با اشاره به تقارن ولادت حضرت زینب (س) و روز پرستار گفت : پرستاران در اصل پرورش‌دهنده جسم‌ها و روح‌هایی هستند که خود نیاز به پرورش و مساعدت دارد.
فرماندار پیشوا افزود : پرستاران در طول دوران خدمت ، خود در معرض بسیاری از تهدیدها و بیماری ها قرار دارند ولی با تأسی به اسوه صبر و استقامت ، سختی ها را به جان می خرند تا رنج بیماری از تن یک انسان خارج شود.
در پایان این مراسم از تعدادی از پرستاران تقدیر به عمل آمد.
پیشوا با 80 هزار نفر جمعیت در 45 کیلومتری جنوب شرق تهران واقع شده است.
*برای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روز با کانال ایرنا استان تهران در تلگرام به نشانی IRNATEHRAN@ همراه شوید.
خبرنگار: سید حسن میری انتشاردهنده:موسی فعالیان
تهرام/7254 / 1539
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.