به گزارش ایرنا، سردار سرتیپ دوم پاسدار موسی کمالی روز چهارشنبه در جشنواره استانی جوان سرباز حضرت علی اکبر(ع) در سپاه سیدالشهدا(ع) استان تهران واقع در شهرری گفت: بر اساس برنامه ستاد نیروهای مسلح تا پایان سال جاری باید 40 هزار نفر از سربازان کل کشور در دوره های فنی و حرفه ای شرکت کنند و مدرک معتبر و بین الملی مهارت آموزی را دریافت نمایند.
وی حرفه آموزی جوانان کشور در دوران سربازی را یکی از راهکارهای موثر در پایین آوردن آمار بیکاری در کشور عنوان کرد و افزود: ستاد نیروهای مسلح کل کشور در جهت اجرای منویات رهبر معظم انقلاب در خصوص توانمند کردن جوانان و سربازان این برنامه ها را در دستور کار خود قرار داده است.
کمالی در ادامه به آمار 35 تا 40 درصدی سربازان با تحصیلات لیسانس و فوق لیسانس اشاره کرد و عنوان داشت: فرماندهان یگان های نظامی باید از ابعاد مختلف تخصصی و استعدادهای سربازان به درستی استفاده کنند چرا که امروز زمان جنگ تن به تن در جهان به پایان رسیده است.
وی با بیان اینکه جنگ های امروزی تبدیل به جنگ الکترونیک و جنگ نرم شده اند، تاکید کرد: مسئولان نظامی کشور باید از ایده ها و طرح های خلاقانه سربازان نخبه و با استعداد در جهت توانمند کردن نیروی نظامی کشور نهایت استفاده را ببرند.
کمالی ادامه داد: سربازان نخبه با مدرک لیسانس و فوق لیسانس بر اساس توفقات انجام شده در 9 ماه آخر دوران سربازی خود در شرکت های دانش بنیان به کار گرفته می شوند تا ضمن خدمت به کشورشان از علم خود در جهت کارآفرین شدنشان سود ببرند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود یکی از شاخص های ارزیابی ستاد کل نیروها مسلح از فرماندهان و مسئولان پادگان ها را حسن عملکرد آنان با سربازان برشمرد و یادآور شد: فرماندها ن یگان های نظام و پادگان ها باید در راستای خوشایند سازی دوران سربازی با این نیروهای جوان و مردمی جلسه، نشست و گفتگو های رو در رو داشته باشند.
کمالی تامین خوراک، لباس و خوابگاه سربازان را یکی از وظایف عمده مسئولان نیروهای مسلح کشور عنوان کرد و گفت: امروز سربازان وظیفه تامین 50 درصدی نیروهای مسلح کل کشور را تشکیل داده اند و جان خودشان را در جهت دفاع از حریم و امنیت کشور گذاشته اند از این رو باید با این افراد بدون هیچگونه بی حرمتی و با احترام کامل رفتار شود.
وی در بخش دیگری از سخنان خود به نقش برجسته سربازان در دوران هشت سال دفاع مقدس اشاره کرد و اظهار داشت: سه میلیون سرباز در دوران دفاع مقدس در جبهه های حق علیه باطل حضور داشتند که از این مقدار 50 هزار نفر شهید و 150 هزار نفر جانباز شده اند.
کمالی در پایان وظیفه عمده سربازان را عمل به قانون دانست و عنوان داشت: سربازان ایران اسلامی باید همیشه در قبال مسئولیتی که به آنان سپرده می شود احساس مسئولیت داشته باشند و تکالیف قانونی خود را به بهترین شکل ممکن انجام دهند.
جشنواره استانی سرباز حضرت علی اکبر(ع) روز چهارشنبه با حضور سردار سرتیپ دوم پاسدار موسی کمالی رییس اداره سرمایه انسانی سرباز ستاد کل نیروهای مسلح، مسئولان لشکری و جمعی از سربازان نمونه نیروهای مسلح استان تهران در سپاه سیدالشهدای استان تهران برگزار شد.
جشنواره استانی جوان سرباز مقدمه دهمین جشنواره جوان سرباز(حضرت علی اکبر) در سطح کشور است که امسال ستاد کل نیروهای مسلح میزبانی آن به ارتش جمهوری اسلامی ایران واگذار کرده است.
در این برنامه 35 سرباز نمونه از فرماندهی انتظامی، صنایع پارچین، لشکرهای عملیاتی سپاه و سایر قوای نظامی استان بر اساس 9 شاخص سرباز، دفاع امنیت و اقتدار ملی، سرباز، وظیفه شناس و اقدام برجسته، سرباز، خلاقیت و فناوری، سرباز، دیندار و بصیرت، سرباز، سازندگی و تفکر بسیجی، سرباز، ایثارگری و فداکاری(شهید و جانباز)، سرباز، امور فرهنگی هنری و تبلیغات، سرباز، ورزش و تربیت بدنی و سرباز، مسئولیت پذیر و خانواده انتخاب شده اند و پس از بررسی های لازم به جشنواره کشوری جوان سرباز(حضرت علی اکبر) معرفی خواهند شد.
3218/6003
خبرنگار: امیر جعفری سرگزه ** انتشار: روح اله صائب
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.