به گزارش ایرنا، محسن پورسید آقایی روز سه شنبه با حضور در صحن سی و هشتمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران با بیان این مطلب افزود:برای حل ترافیک و آلودگی هوا نیاز به توسعه خطوط مترو داریم و باید به مترو و حمل‌ونقل ریلی توجه ویژه‌ای شود.
وی افزود: 4 هزار میلیارد تومان امکان اوراق مشارکت می‌تواند تأثیر بسزایی در توسعه حمل‌ونقل ریلی تهران داشته باشد.
پورسیدآقایی ادامه داد: با توسعه خطوط 6 و 7 مترو می‌توان به مناطق جنوبی تهران خدمات بهتری را ارائه داد.
معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران خاطرنشان کرد: شهرداری یک طرح جامع در راستای کاهش ترافیک و آلودگی هوا دارد که یکی از آنها طرح جدید ترافیک است که یک فوریت آن در جلسه قبل به تصویب رسید.
وی افزود:درکنار آن طرح به دنبال افزایش و توسعه خطوط مترو نیز هستیم تا خدمات بهتری را بتوانیم ارائه دهیم.
پورسیدآقایی با اشاره به اینکه سیستم اتوبوسرانی نیز در آینده تقویت خواهد شد، گفت: وزارت کشور اعلام کرده است اگر تا هفته آینده مصوبه شورا در خصوص اوراق مشارکت به تصویب نرسد این موقعیت را از دست خواهند داد.
به گزارش ایرنا، در ادامه اعضای شورا نظرات خود را در دفاع یا رد لایحه مجوز انتشار 4 هزار میلیارد تومان اوراق مشارکت به منظور تکمیل خطوط 6 و 7 مترو بیان داشتند.
ابراهیم امینی(مخالف) گفت: بحث 4 هزار میلیارد تومان اوراق آب خوردن نیست که بدون مطالعه و تامل آن را تصویب کنیم.
رسولی( موافق) دیگر عضو شورای نیز اظهار داشت: وضعیت مالی شهرداری بسیار اسفبار است؛ شرایط شهر عادی نیست و در گزارش شهردار آمده بود که تنها 9 درصد جابجایی مسافر را مترو بر عهده دارد.
وی افزود: بارها اعلام شده است که فقط تامین خطوطی که جشن بازگشایی شان برگزار شده بدون تجهیرات تنها 23 هزار میلیارد تومان بودجه نیاز دارد و اگر شهردار تهران تلاش کرده و به یک منبع 4 هزار میلیاردی از جنس اوراق رسیده است بسیار نوید بخش است.
رسولی ادامه داد: اگر بتوانیم این خطوط (6 و 7) را تجهیز کنیم ظرفیت جابجایی در خطوط هفت گانه از دومیلیون نفر به 8 میلیلون نفر خواهد رسید.
مرتضی الویری (مخالف) نیز در این باره گفت: در درجه اول من با محتوی لایحه موافق هستم اما با 2 فوریت آن مخالف ودر صورتی که اصلاحیه درآمد های جدید شهرداری آمده بود این موضوع هم می توانست در آن دیده شود.
علیخانی (موافق) رییس کمیسیون حمل و نقل شورا نیز در مورد این لایحه اظهار داشت: بحث فوریت مطرح است که در خطوط مترو با اعتبارات فعلی هم تا 10 سال دیگر نواقص خواهیم داشت و راهی جز شناسایی و استفاده از فرصت های منابعی جدید نداریم.
وی گفت:اکنون در فصل بودجه هستیم، اگر تعلل کنیم فرصت را از دست خواهیم داد، در خط 6 تنها یک پیمانکار 150 میلیارد تومان طلب داردو تمام اعتبارات موجود برای پرداخت طلب ها خواهدرفت و فقط ما نیاز به منابع جدید داریم.
به گزارش ایرنا، پس از استماع نظرات مخالف و موافق، در نهایت لایحه 2 فوریتی 4 هزار میلیارد تومانی اوراق مشارکت خط 6 و 7 مترو که امروز از سوی شهرداری به شورا ارائه شده بود با 13 رأی موافق و 7 رأی مخالف در صحن شورا به تصویب رسید.
*برای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روز با کانال ایرنا استان تهران در تلگرام به نشانی IRNATEHRAN@ همراه شوید.
خبرنگار: مهدی مقدر انتشاردهنده:موسی فعالیان
تهرام/9343/1735 / 1539
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.