به گزارش ایرنا، با وجود این که بسیاری از شهروندان از ترافیک های ایجاد شده پشت سر وانت بارهایی که علاوه بر میوه، بسیاری از اقلام خوراکی را در خیابان های اصلی شهر به فروش می رسانند رنج می برند ولی هنوز هم هستند کسانی که خرید از این فروشندگان سیار را به حضور در مغازه ها ترجیح می دهند.
قیمت ارزان تر میوه های عرضه شده در وانت بارها در مقایسه با مغازه ها و حضور دائم آن ها در خیابان ها و معابر و حتی کوچه های شهر باعث شده تا این فروشندگان سیار، مشتری دائم خود را داشته باشند و زندگی مسالمت آمیزی را با ترافیک شهر، شهرداری، اتاق اصناف و پلیس راهور سپری کنند.
هر چند که برخی از این فروشندگان دوره گرد نیز بدون توجه به قانون ، کالاهای بی کیفیت و گاه گران تر از مغازهها را به دلیل نبود نظارت به فروش می رسانند ولی کماکان این خودروها بدون هیچ مشکل و دغدغه به فعالیت مشغولند و برخی نیز پا را فراتر گذاشته و برای روشنایی محل کسب خود ، از برق چراغ های وسط بلوار نیز استفاده می کنند که این کارخلاف، مشکلاتی را برای شبکه برق شهر به وجود می آورد.
با وجود آن که طرح های متعددی برای جمع آوری و ساماندهی وانت بارها در ورامین اجرا شده ولی تاکنون این طرح ها به جمع آوری این خودروهای دوره گرد از سطح شهر منجر نشده است.
معاون خدمات شهری شهرداری ورامین در این رابطه به خبرنگار ایرنا گفت: ساماندهی وانت بارها یکی از موضوعات مهمی است که در دستور کار مشترک شهرداری و پلیس راهور ورامین قرار دارد و به زودی به مرحله اجرا در می آید.
سید ابوالفضل قاسمی افزود: بر اساس اظهار نظر کارشناسی پلیس راهور، توقف وانت بارها در اماکنی نظیر نزدیکی تقاطع ها، میادین، حاشیه راه ها، زیر تابلوهای توقف مطلقا ممنوع، محل عبور عابر پیاده، مقابل شیرهای آتش نشانی و مقابل مساجد و مدارس ممنوع است و اماکنی که برای ساماندهی این خودروها در نظر گرفته می شود باید در محدوده این اماکن نباشند.
وی اظهار کرد: در بررسی میدانی محله های مختلف ورامین ، مناطقی از جمله بلوار قائم جنب بیمارستان مفتح ، بلوار الغدیر ، ضلع جنوبی بیمارستان مفتح ، ضلع جنوبی پل رو گذر امام رضا(ع) ، میدان امامزاده سکینه بانو ، مقابل امامزاده یحیی کهنه گل ، بلوار امام خمینی(ره) شهرک رضی ؛ جنب انبار مخابرات ، بلوار امامزاده طاهر و مطهر خیرآباد ، جنب هتل شایان و جنب بیمارستان 15 خرداد برای ساماندهی وانت بارها در نظر گرفته شده است .
وی گفت: این اماکن الزامات قانونی مورد نظر پلیس راهور را تأمین می کند.
قاسمی تصریح کرد: با هماهنگی پلیس راهور و شهرداری ، به زودی محل استقرار وانت بارها نهایی شده و با اجرای طرح ساماندهی، کلیه این خودروها به محدوده این طرح منتقل می شوند.
ورامین با 300 هزار نفر جمعیت در 30 کیلومتری جنوب شرق تهران واقع شده است.
خبرنگار: سید حسن میری**انتشار: محمد آجورلو
تهرام/7254//1348
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.