به گزارش ایرنا، احمد مسجدجامعی روز سه شنبه در سی و پنجمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه در شورای چهارم مصوبه ای به عنوان منشور حقوق شهروندی به تصویب رسید، گفت: مطالبی که این روزها زیاد مطرح می‌کنند این است که حق انتقاد و اعتراض را به رسمیت می شناسند که این مباحث در سال 94 در منشور حقوق شهروندی که شورا مصوب کرد، دیده شده است.
وی گفت: در برنامه پنج ساله دوم شهرداری تهران مصوبه منشور حقوق شهروندی باید مورد توجه جدی قرار گیرد و باید امکاناتی فراهم شود که این حق در جای خود قرار گیرد.
مسجدجامعی با بیان اینکه در این زمینه چند موضوع مطرح است، افزود: یک بحث این است که برای انتقاد مجوز داشته باشند که رویکرد و سازه کار آن را وزارت کشور تعیین می کند.
عضو شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه انتقاد و اعتراض نیازمند بستر است و باید فضایی برای گفت و گو فراهم شود، اظهار کرد: اکنون که چنین فضایی هست و وزیر و رئیس جمهوری در قوانین بر آن تاکید دارند، شهرداری با وزارت کشور وارد مذاکره شده و مقدمات این گفت و گو را فراهم کند.
وی تاکید کرد: می توان از خیابان ملت و یا پارک گفت و گو برای ایجاد این بستر استفاده کرد.
مسجدجامعی گفت: شهرداری تهران می‌تواند پیش قدم باشد و امکانات را بررسی کرده و قدمی به سوی اجرای مصوبه شورای چهارم بردارد و در این صورت به مصوبه دولت نیز نزدیک‌تر شویم.
عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران افزود: ضرورت دارد در برنامه شهرداری هم نکاتی که در مشهور حقوق شهروندی آورده شده، رعایت شود.
*برای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روز با کانال ایرنا استان تهران در تلگرام به نشانی IRNATEHRAN@ همراه شوید.
خبرنگار: معصومه آقاامینی انتشاردهنده:موسی فعالیان
تهرام/7244/7245/ 1539
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.