محمد علیخانی روز یکشنبه در پایان جلسه شورای شهر تهران در جمع خبرنگاران افزود: تصمیم گیری در خصوص نحوه اجرای طرح ترافیک، موضوعی 3 جانبه است که باید با نظر شهرداری، شورای شهر و شورای عالی ترافیک طراحی و اجرا شود.
وی در خصوص روند بازنگری اجرای طرح ترافیک شهر تهران، اظهار کرد:
جلسات بازنگری طرح ترافیک به صورت منظم و با حضور کارشناسان معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری و کمیسیون حمل و نقل شورای شهر تهران برگزار می شود.
وی تصریح کرد: پیشنهاداتی از سوی کمیسیون حمل و نقل به شورای شهر و همچنین معاونت حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران برای اجرای طرح جدید ترافیک ارائه شده که باید به تصویب برسد.
رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران گفت: در حال حاضر بخش اصلی بازنگری طرح ترافیک انجام شده که البته ممکن است با توجه به کمبود زیرساخت‌های لازم، اجرای کامل طرح جدید در سال 97 انجام نشود و در قالب چند مرحله بصورت کامل اجرایی شود.
وی گفت: تبعیضی که در حال حاضر در بحث ورود به محدوده طرح ترافیک است باید برداشته شود و همه شهروندان به صورت عادلانه از این طرح استفاده کنند.
به گفته وی، اجرای طرح فعلی شاید به دلیل نبود ابزارهای کنترلی طرح ترافیک بوده که اکنون با توجه به شرایط موجود، باید شیوه اجرای آن تغییر کند.
رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران تصریح کرد: با تغییر روش اجرای طرح ترافیک، دیگر نیازی به ثبت‌نام متقاضیان نیست.
علیخانی اظهار کرد: تصمیم نهایی در خصوص شیوه اجرای طرح ترافیک شهر تهران برای سال 97 به زودی اتخاذ خواهد شد.
به گزارش ایرنا، درحال حاضر 2 طرح «محدوده ترافیکی» و «زوج و فرد خودرو» در سطح شهر تهران اجرا می شود.
خودروها برای ورود به محدوده طرح ترافیک نیازمند داشتن مجوز(آرم ترافیک) هستند.
خبرنگار: مهدی مقدر - انتشار: محسن فتاحی
تهرام/9343/7247**1625
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.