به گزارش ایرنا، محمدجواد حق شناس روز یکشنبه در سی امین جلسه شورای اسلامی پنجم شهر تهران افزود: در روزهای اخیر، فیلم منتشر شده از ضرب و جرح یک دستفروش توسط مأموران سد معبرشهربان ، موجب تأثر خاطر شهروندان فهیم تهرانی شده است.
وی تصریح کرد: بی تردید مسئله‌ دستفروشی در شهر تهران امروز به موضوعی با دو وجه متباین تبدیل شده است؛ از یکسو و با لحاظِ نگاه اقتصاد کلان، بخشی از اقتصاد غیر رسمی کشور در این حوزه صورت می گیرد و سیستم اقتصادی کشور را با اخلال مواجه می کند، از سوی دیگر و با نگاه اقتصاد خرد، معیشت طیف گسترده ای از اقشار جامعه به این فعالیت گره خورده است.
حق شناس ادامه داد: مدیریت امر در چنین شرایطی، کاری به مراتب دشوارتر و پیچیده تر از سایر امور معمول است که شهرداری تهران نیز به عنوان مسئول نظم و ساماندهی فعالیت در فضاهای عمومی شهر، در این ساماندهی پیچیده و دشوار ذی مدخل است.
این عضو شورای شهر تاکید کرد: در این راستا، شهربانان و مأموران رفع سد معبر وظیفه ای خطیر را عهده دارند و آینه‌تمام نمای تعامل، صبر مدیریت شهری در مواجهه با مسائل شهر هستند.
وی گفت: اینجانب به عنوان مسئول کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران از عموم شهروندان تهرانی و به ویژه اتباع افغان به دلیل اتفاق ناگواری که در این خصوص رخ داده، عذرخواهی کرده و با تشکر از شهرداری تهران در برخورد شایسته با مأموران خاطی، از شهردار تهران می خواهم تا با برنامه ریزی برای آموزش روش های گفتگوی سازنده، تعامل موثر و رواداری با دستفروشان، چهره‌ مهربان و صبوری از مدیریت شهری تهران را در اذهان عمومی ایجاد کرده و از تکرار حوادث این چنینی پیشگیری کند.
محسن هاشمی رئیس شورای شهر تهران در پاسخ به تذکر حق شناس گفت: خوشبختانه در این خصوص دادستانی و شهرداری برخورد مناسبی کرده است.
*برای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روز با کانال ایرنا استان تهران در تلگرام به نشانی IRNATEHRAN@ همراه شوید.
خبرنگار: مهدی مقدر انتشاردهنده:موسی فعالیان
تهرام/9343/1735 / 1539
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.