به گزارش روز پنجشنبه ایرنا از روابط‌ عمومی فرهنگسرای رسانه و شبکه‌های اجتماعی، بهزاد تیمور‌پور با اشاره به لزوم برگزاری نخستین جشنواره «فرهنگ رسانه و هم‌آپارتمانی» اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین رسالت‌های ما به عنوان نهادهای فرهنگی، توجه و تلاش برای حل معضلات شهری است. معضلات آپارتمانی نیز یکی از مهم‌ترین معضلات شهری است که بهانه اصلی ما برای برگزاری این جشنواره بود.
وی با بیان اینکه حدود 80 درصد مردم کلانشهر تهران در آپارتمان زندگی می‌کنند، افزود: مردم این شهر بیش از 12 ساعت از زندگی خود را با یکدیگر می گذرانند، به همین دلیل مباحث ترویجی و فرهنگ‌سازی می‌تواند بر کیفیت زندگی مردم تاثیرگذار باشد.
تیمور‌پور گفت: طی تحقیقات انجام شده، آگاهی مردم نسبت به حقوق «هم‌آپارتمانی» کمتر از 5 درصد است و همین موضوع منجر به تعارضات فراوانی در زندگی مردم کلان‌شهر تهران شده است.
رئیس فرهنگسرای رسانه و شبکه‌های اجتماعی با اشاره به موضوع های مختلف جشنواره «فرهنگ رسانه و هم‌آپارتمانی» گفت: علاقه‌مندان برای شرکت در این جشنواره می‌توانند در سه محور عکس، ویدیو و کلیپ و نامه و دلنوشته به هم‌آپارتمانی با موضوعاتی همچون حل معضلات هم‌آپارتمانی، هنجارها و ناهنجاری‌های آپارتمان‌نشینی، نمای ساختمان، خلاقیت در ساختمان، لابی، شیرینگ اینترنت و ... آثار خود را به دبیرخانه این جشنواره ارسال کنند.
تیمور‌پور ابراز امیدواری کرد: با برگزاری چنین جشنواره‌هایی، مطالبه‌گری در مردم افزایش یابد و به تبع آن شاهد توسعه فرهنگ آپارتمان‌نشینی در میان مردم تهران باشیم.
فرهنگسرای رسانه و شبکه‌های اجتماعی آذر و دی ماه سال جاری نخستین جشنواره «فرهنگ رسانه و هم‌آپارتمانی» را با هدف بهبود فرهنگ آپارتمان‌نشینی و بهینه‌سازی روابط اجتماعی و همسایگی شهروندان در بخش‌های عکس، کلیپ و نامه‌نویسی برگزار می‌کند.
*برای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روز با کانال ایرنا استان تهران در تلگرام به نشانی IRNATEHRAN@ همراه شوید.
تنظیم کننده: معصومه جوان معبودی انتشاردهنده:موسی فعالیان
تهرام/7245/ 1539
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.