به گزارش خبرنگار ایرنا، محمدعلی نجفی روز پنجشنبه در همایش «چشم انداز شهر تهران در افق برنامه پنج ساله سوم» در برج میلاد با اشاره به اینکه نظام مالی شهرداری تهران در گذشته متکی بر تراکم فروشی غیرموزون بود که فروش آینده شهر را به دنبال داشت، اظهار کرد: اتکای بیش از حد به تراکم فروشی و تامین درآمد از طریق منابع ناپایدار، ما را با وضعیت بسیار نابسامانی از نظر مالی مواجه کرده است.
وی گفت: امروز تامین منابع از نظر فروش تراکم و تغییر کاربری ها به انتهای خط رسیده و براساس این سیاست دیگر نمی شود منابع تهران را مدیریت کرد.
نجفی افزود: با برنامه ریزی مدیران در سال آینده درآمدهای پایدار شهرداری به 25درصد افزایش خواهد یافت.
وی، مهمترین چالش برنامه سوم شهرداری تهران را حل مسئله منابع و ایجاد نظام کنترل هزینه به صورت دقیق تر و اقتصادی تر عنوان کرد و گفت: در حوزه مبارزه با فساد باید گام ها و اقدامات اساسی برداشته شود.
شهردار تهران افزود: عزم شورای شهر و شهرداری این است که در راستای شفاف کردن فعالیت ها و مبارزه با فساد، اقدامات اساسی انجام شود که این موضوع تنها درباره قراردادها، هزینه ها و درآمدها نیست بلکه درباره صدور یا انتشار آزاد داده ها و اطلاعات شهرداری تهران نیز خواهد بود.
نجفی با اشاره به اینکه شهرداری باید از تصدی گری به سمت تسهیل گری هدایت کند، اظهار کرد: برای دستیابی به این هدف باید در چارچوب قوانین، اقداماتی را در راستای بازنگری در ساختار، تشکیلات و روند فعالیت ها انجام دهد.
شهردار تهران در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه رویکرد برنامه ریزی امور شهری مشارکتی خواهد بود، افزود: درست است که چالش ها و رنج های زیادی از وضعیت تلخ مردم و بی قوارگی در شهر وجود دارد اما در نظر داریم با علم به چالش ها و مشکلات و با مشارکت مردم، امید و شکوفایی را ایجاد کنیم.
همایش «چشم انداز شهر تهران در افق برنامه پنج ساله سوم» روز پنجشنبه با حضور محمدعلی نجفی شهردار، جمعی از اعضای شورای اسلامی شهر تهران، صاحب نظران، اندیشمندان و مدیران شهری پایتخت در سالن همایش های برج میلاد تهران برگزار شد.
*برای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روز با کانال ایرنا استان تهران در تلگرام به نشانی IRNATEHRAN@ همراه شوید.
خبرنگار: امین کمالی فر**انتشار: محمد آجورلو
تهرام/7247/7245//1348
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.