به گزارش روز سه شنبه ایرنا از روابط عمومی فرهنگسرای اندیشه، چهارمین سال سوگواره شعر آیینی بر آستان اشک، شب‌ شعر و مرثیه خوانی به مناسبت رحلت حضرت رسول(ص)، شهادت امام حسن(ع) و امام رضا(ع)، روز پنجشنبه 25 آبان ماه ساعت 18 در فرهنگسرای اندیشه برگزار می­ شود.
در این برنامه با اجرای محمود حبیبی کسبی، علیرضا قزوه، سعید بیابانکی، نادر بختیاری، علی محمد مودب، سید حمیدرضا برقعی، ناصر فیض، فاطمه بیرامی، سارا جلوداریان و محسن عرب خالقی به مرثیه خوانی خواهند پرداخت.
سوگواره شعر آیینی بر آستان اشک هر ساله همزمان با ایام عزاداری سید و سالار شهیدان امام حسین (ع) با حضور برجسته ترین شاعران آیینی در ایام محرم و صفر برگزار می شود.
علاقه مندان برای شرکت در شب شعر آیینی «برآستان اشک» می توانند به فرهنگسرای اندیشه به نشانی خیابان شریعتی، نرسیده به پل سیدخندان، بوستان شهید منفرد نیاکی(اندیشه) مراجعه و برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن های 88765509 و 88766030 تماس حاصل کنند.
در پایان مراسم قرعه کشی کمک هزینه سفر به عتبات عالیات برگزار می شود و حضور در این مراسم برای عموم شهروندان آزاد است.

*برگزاری شب شعر «در سوگ نور» در فرهنگسرای مهر
بیست و دومین نشست کانون ادبی فرهنگسرای مهر به مناسبت رحلت پیامبر (ص) چهارشنبه 24 آبان ماه ساعت 17 به برنامه شب شعر «در سوگ نور» اختصاص دارد.
به گزارش روابط عمومی مراکز فرهنگی هنری منطقه 19 تهران، سعید رنجبریان مدیر فرهنگی هنری منطقه 19 تهران گفت: در این نشست شاعران آیینی مهدی میرآقایی، مرتضی جهانگیری و بهروز آورزمان به عنوان میهمانان ویژه حضور خواهند داشت.
وی گفت: در این برنامه کارنامه ادبی مهدی میرآقایی به عنوان یکی از شاعران آیینی و عاشورایی مورد بررسی قرار خواهد گرفت و سایر شاعران کانون ادبی اشعار خود را قرائت خواهند کرد.
رنجبریان با اشاره به ویژگی های شعر افزود: شعر کلامی است موزون و منظم، آمیخته با لطف و دقت که تأثیر آن از نثر به مراتب بیشتر است و در قالب‌های مختلف شعرهای جنگی، حماسی، تربیتی، عاطفی، ادبی، مدح و ذم و... سروده می شود.
رئیس فرهنگسرای مهر اظهار کرد: کلام موزون و شعر از ابتدای خلقت وجود داشته اما در بعضی از زمان ها و در برخی از اقوام بیشتر مورد توجه بوده است.
وی درباره اهمیت شعر و شاعری در اسلام گفت: با ظهور اسلام، اشعار عرب جان تازه ای گرفت و به سوی معنویت و پند یا مدح اولیای خدا متمایل گشت حتی در زمان رسول خدا(ص) شعرای زیادی پرورش یافتند که شعرهای آنها مورد تأیید پیامبر بود.
رنجبریان با اشاره به برخی از روایات تاکید کرد: امیرالمؤمنین علی(ع) اشعار زیادی در خطبه‌های خود می‌خواند و اکثر خطبه‌های او در مسجد بود و همچنین شعر خواندن در مدح ائمه اطهار دارای فضیلت زیاد و در روایات نوعی عبادت شمرده شده است.
فرهنگسرای مهر در اتوبان شهید تندگویان، خیابان شهید لطیفی، کوچه تگرگ، بوستان بعثت واقع شده است.
*برای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روز با کانال ایرنا استان تهران در تلگرام به نشانی IRNATEHRAN@ همراه شوید.
تنظیم کننده: معصومه جوان معبودی**انتشار: محمد آجورلو
تهرام/7245//1348
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.