به گزارش ایرنا، محمد جواد حق شناس رییس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر تهران روز یکشنبه در نوزدهمین جلسه علنی شورای شهر تهران، رزومه نداشتن جوانان اصلاح طلب را ناشی از محرومیت آنان در 14 سال گذشته برای حضور در عرصه مدیریتی دانست و از شهردار تهران خواست در انتصابات خود دقت بیشتری کند.
وی با تقدیر از مردم برای حضور پرشور در انتخابات 29 اردیبهشت افزود:
کسب موفقیت شورا موجب توفیق جریان اصلاح طلبی و ناکامی شورا و شهرداری سرآغاز دومینوی شکست و از دست دادن اعتماد مردم خواهد شد و این هشداری است که باید از هم اکنون جدی گرفته شود.
وی با اشاره به ماهیت رابطه‌ میان شورا و شهرداری مطابق با آنچه که قانون معیّن کرده، گفت: این رابطه ماهیتی آمیخته با نظارت مستمر و پاسخگویی مداوم است، اگرچه همگی سوار بر یک کشتی هستیم اما مدیریت شهری باید در روند خدمت و انتصابات، دقت و مراقبت بیشتری کند.
وی اظهار کرد: پاسخی که در روزها در خصوص نقد انتصابات شهردار تهران شنیده می شود آن است که «از رزومه‌ مطلوبی برخوردار نیستند»!
حق شناس خطاب به شهردار تهران گفت: اگر جوانان اصلاح طلب رزومه ندارند، ناشی از محرومیت ایشان از تصدی پست های مدیریتی و حتی کارشناسی و جلوگیری از ورودشان به سیستم اداری مدیریت شهری پایتخت در ١٤ سال گذشته است.
رییس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر تهران تصریح کرد: اگر کارشناسان و مدیران لایق اصلاح طلب در دولت مهرورزان مورد بی مهری قرار گرفته ، اخراج و یا پیش از موعد و به اجبار بازنشسته شدند، قرار نیست به بهانه هایی از این دست، پشت درهای مدیریت شهری تهران بلاتکلیف بمانند.
عضو شورای اسلامی شهر تهران افزود: ایرادی ندارد که از اصولگرایان شایسته‌ و پاکدست موجود در بدنه شهرداری تهران نیز در برخی پست های مدیریتی استفاده شود و این به خواست و اراده مردم است.
وی تاکید کرد: انتظار می رود در این دوره وجهِ غالب انتخاب همکاران مربوط به اصلاح طلبان باشد چرا که مجموعه‌ مدیریت شهری تهران در دوره‌ جدید، امانت دارِ رأی اصلاح طلبان است و این واقعیت را نمی توان و نباید نادیده اِنگاشت.

* تهران از پراسترس ترین شهرهای دنیا است
عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: آلودگی هوا، وجود سفیدبالک ها و مشکلات صوتی، تهران را به یکی از پر استرس ترین شهرهای دنیا تبدیل کرده است.
حق شناس افزود: تهران شهری بحران زده است که باید با برنامه ریزی دقیق، علمی و کارشناسی زمینه برای رفع معضلات و مشکلات فراوان این شهر را فراهم کنیم.

* شهرداری تهران بیش از 32 هزار میلیارد تومان بدهی دارد
عضو شورای اسلامی شهر تهران در ادامه با بیان اینکه به گفته آقای نجفی، شهرداری تهران بالغ بر 32 هزار میلیارد تومان بدهی دارد افزود: سئوالی که در اذهان ایجاد می شود آن است که مدیریت گذشته شهری، منابع و مصارف شهر را چگونه اداره کرده که در یک دوره ١٢ساله، این میزان بدهی به بار آمده است؟
به گزارش ایرنا، محمد علیخانی دیگر عضو شورای اسلامی شهر تهران نیز دراین جلسه از روند و نحوه انتصابات شهردار انتقاد کرد.
وی با بیان اینکه شهردار به بند ۴ سوگندنامه خود عمل نکرده است، گفت: برخی انتصابات در شهرداری تهران نگران کننده است.
وی افزود: اخبار انتصابات در شهرداری تهران نگران کننده است و باید شهردار به دغدغه مردم و اعضای شورا در این زمینه توجه کند.
وی با انتقاد از مصلحت اندیشی های نجفی در انتصاب برخی پست های شهرداری تهران خطاب به وی گفت که مصلحت پایتخت را شهروندانش که بیش از ۴ ساعت در صف انتخابات ایستادند و به جریان اصلاح طلبی رای دادند، بهتر می دانند.
*برای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روز با کانال ایرنا استان تهران در تلگرام به نشانی IRNATEHRAN@ همراه شوید.
خبرنگار: معصومه آقا امینی - انتشار: محسن فتاحی
تهرام/7244/9343/1735**1625
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.