به گزارش خبرنگار ایرنا، الهه عطائی روز یکشنبه در یازدهمین گردهمایی زنان عاشورایی در برج میلاد اظهار کرد: بانوان به عنوان یکی از مهمترین منابع نیروی انسانی در زیرساخت های فرهنگی اجتماعی جامعه، خصوصا خانواده نقش مهمی را ایفا می کنند.
وی گفت: فعالیت های مدیریت شهری براساس رویکردهای دینی و با تاکید بر تحکیم بنیان خانواده طراحی و اجرا می شود و اصلی ترین جایگاه را در همه برنامه ها و فعالیت های شهرداری تهران داراست.
عطائی افزود: ارزش ها و هنجارهای نظام اجتماعی موجب کنترل و هماهنگی بین خرده نظام ها و بخش های مختلف یک جامعه می شود که مهمترین وظیفه مدیران نظام نیز برپایی و نهادینه کردن این هنجارهاست.
مدیرکل امور بانوان شهرداری تهران در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه فرهنگ عاشورا فرهنگ زیستن برای زنده ماندن است، اظهار کرد: تعمیق فرهنگ عاشورا شامل اهداف و انگیزه ها و شیوه های عمل و روحیات و اخلاقیات والای ائمه اطهار به خصوص اسوه دلاوری تاریخ کربلا است که در کنترل روابط و رفتارهای افراد جامعه موثر است.
وی، تعمیق فرهنگ عاشورا و شعائر دینی، پررنگ کردن آثار و جلوه های عاشورایی، مشارکت زنان به عنوان مربیان جامعه در جهت بهره بردن از آموزه های دینی و تعمیق باورهای دینی، نهادینه کردن ارزش های انسانی از جمله ایثار، آزادگی، ایمان به خدای متعال، وفاداری و ظلم ستیزی در میان اقشار مختلف جامعه را از جمله اهداف گردهمایی زنان عاشورایی عنوان کرد.
عطائی با اشاره به نقش زن در تربیت فرزندان و تشویق و ترغیب همسران در نهادینه سازی ارزش های اسلامی و اجرای فریضه الهی جهاد، گفت: شهادت و ظلم ستیزی و عدالت خواهی، مشارکت پررنگ زنان در عرصه های اجتماعی و تبیین صحیح آیین عزاداری سیدالشهدا و جلوگیری از تحریفات و حرکت های افراطی و تفریطی از دیگر اهداف گردهمایی زنان عاشورایی است.
مدیرکل امور بانوان شهرداری تهران افزود: یکهزار و 800 نفر از بانوان شهروند فعال و مبلغ دینی، ایثارگر، فرهیختگان، مادران و همسران و خانواده های شهدا و جانبازان دفاع مقدس و مدافعان حرم مخاطبان یازدهمین گردهمایی زنان عاشورایی هستند.
وی اظهار کرد: اداره کل امور بانوان شهرداری تهران همه ساله ضمن به روزکردن بانک اطلاعاتی بانوان مبلغه شهر تهران نسبت به برگزاری 2 ویژه برنامه احیاگران نور و گردهمایی زنان عاشورایی اقدام می کند.
عطائی گفت: در راستای بهره مندی از ظرفیت بانوان مبلغ شهر تهران در جهت تحقق اهداف و ماموریت های مدیریت شهری اداره کل امور بانوان شهرداری تهران در طول 12سال گذشته نسبت به شناسایی و ارتباط مستمر در جهت بهره مندی از 240 هیات مذهبی با 990 عضو، 853 جلسه خانگی، 540 بانوی نخبه و فعال مذهبی، 235 موسسه قرآنی و کانون مذهبی با 2هزار و 645 عضو و برگزاری گارگاه های آموزشی – تخصصی توسط اعضای مجرب کانون به ویژه مبلغان اقدام شده است.
مدیرکل امور بانوان شهرداری تهران افزود: امیدواریم بتوانیم با همت و یاری این بانوان فعال در جهت ایجاد زمینه برای الگوسازی مناسب برای هیات های مذهبی بانوان، زمینه ارتقای کارایی، اثربخشی و کیفیت تبلیغات دینی در بین بانوان و تبیین پیام قیام امام حسین(ع) و نقش حضرت زینب(س) در انتقال این پیام ها گام های موثری برداریم.
یازدهمین گردهمایی زنان عاشورایی با هدف شناساندن نقش و جایگاه زنان در حماسه های مذهبی و تاریخی قیام عاشورا روز یکشنبه با حضور معصومه ابتکار معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهوری، مجتبی عبدالهی معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهردار تهران، الهه عطائی مدیرکل امور بانوان شهرداری تهران و جمعی از بانوان شاخص ایثارگر، فرهیختگان مبلغ دینی، مادران و همسران معزز شهدا و جانبازان و خانواده های شهدای مدافع حرم در برج میلاد تهران برگزار شد.
*برای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روز با کانال ایرنا استان تهران در تلگرام به نشانی IRNATEHRAN@ همراه شوید.
خبرنگار: معصومه جوان معبودی ** انتشار: محمد آجورلو
تهرام/7245//1348
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.