به گزارش ایرنا، محمد علیخانی بعد از برگزاری جلسه غیر علنی امروز (یکشنبه) شورای اسلامی شهر تهران و بررسی نامه های محرمانه سازمان بازرسی کل کشور در کانال شخصی خود در تلگرام عنوان کرد: بازرسی کل کشور در یک ماه اخیر حدود 16 نامه به شورای شهر ارسال نموده است؛ در برخی از این نامه ها ضمن برشمردن تخلفاتی از دوره گذشته مدیریت شهرداری تهران به ما تذکر داده اند که این تخلفات در دوره جدید تکرار نشود.
وی گفت: ️تخلفات ذکر شده در این نامه ها شامل تغییر کاربری های غیرقانونی، واگذاری املاک مشکل دار به پیمانکاران، عدم واریز درآمدهای شهرداری به حساب مجاز و خرج شدن این وجوه خارج از چارچوب، عدم شفافیت مالی درآمد و هزینه ها، عدم اجرای آرای کمیسیون ماده صد، عدم رعایت قوانین بودجه، استخدام های غیرقانونی، دادن پست و سمت به برخی کارکنان بدون داشتن شرایط، انعقاد قرارداد نجومی بدون توجیه فنی - اقتصادی، انعقاد قرارداد بیشتر از سقف اختیارات، صدور پروانه بر خلاف ضوابط، ساخت و ساز بدون صدور پروانه می باشد.
علیخانی تاکید کرد: ضمنا برخی از مدیرانی که تخلفات برشمرده را مرتکب شده اند، همچنان در مسئولیت های خود حضور دارند، لازم است شهردار محترم تهران هر چه سریعتر متخلفین را برکنار کند.
این عضو شورای شهر تهران خاطر نشان کرد: با تشکر از سازمان بازرسی کل کشور، خواهشمندیم این تخلفات را جهت رسیدگی به قوه قضاییه ارجاع نمایند.
با تصمیم اعضای شورای اسلامی شهر تهران، ری و تجریش جلسه امروز این شورا به طور غیر علمی برگزار و به بررسی نامه های محرمانه سازمان بازرسی کل کشور اختصاص داشت.
*برای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روز با کانال ایرنا استان تهران در تلگرام به نشانیIRNATEHRAN@ همراه شوید.
خبرنگار: معصومه آقا امینی
تهرام/7244/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.