به گزارش ایرنا ، مسعود مرسل پور روز یکشنبه در جلسه توسعه کشت گلخانه ای که در محل فرمانداری قرچک برگزار شد اظهار کرد: یکی از مهمترین پروژه های اقتصاد مقاومتی دولت در حوزه کشاورزی ، پروژه توسعه کشت های گلخانه ای است که به صورت ویژه در دستور کار شهرستان قرچک نیز قرار گرفته است.
وی افزود : پروژه توسعه کشت های گلخانه ای به دلایل بهره وری مصرف آب، افزایش میزان تولید نسبت به فضای باز، امکان مدیریت تولید محصولات صادراتی، ارز آوری برای کشور و ایجاد فرصت های شغلی می تواند به عنوان یکی از محوریت های فعالیت کشاورزی قرار گیرد.
وی اظهار کرد: کمبود منابع آبی به عنوان مهمترین عامل در توسعه کشاورزی دولت را بر آن داشته تا با توسعه کشت گلخانه ای ، ضمن مدیریت مصرف آب ، به افزایش میزان برداشت محصولات مختلف کشاورزی کمک نماید و در این راه با حمایت کامل از کشاورزان زمینه این مهم را فراهم کرده است.
مرسل پور با اشاره به حمایت دولت از طرح های گلخانه ای گفت: با توجه به رویکرد دولت در توسعه کشت گلخانه ای، لازم است تا دهیاران و بخشدارشهرستان با همکاری جهاد کشاورزی سیاست های تشویقی و ترغیبی مناسبی را برای کشاورزان را تدوین و زمینه توسعه این کشت راهبردی را فراهم کنند.
فرماندار قرچک تصریح کرد: با اجرای طرح کشاورزی گلخانه ای، کنترل آفات و بیماری های گیاهی به صورت هدفمند انجام می شود و می توان با کمترین میزان استفاده از سموم را کنترل کرد.
مرسل پور تصریح کرد: مسئولین شهرستان قرچک وظیفه دارند تا با آسیب شناسی توسعه کشت گلخانه ای و حمایت همه جانبه از کشاورزان ، تعهدات شهرستان در توسعه کشت گلخانه ای را محقق کرده و به پویایی هر چه بیشتر کشاورزی شهرستان کمک کنند.
شهرستان قرچک در استان تهران دارای بیش از 6 هزار هکتار اراضی کشاورزی است.
*برای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روز با کانال ایرنا استان تهران در تلگرام به نشانیIRNATEHRAN@ همراه شوید.
خبرنگار: سید حسن میری انتشاردهنده:موسی فعالیان
تهرام/7254 / 1539
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.