به گزارش ایرنا محسن هاشمی روز یکشنبه در پایان هشتمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران در جمع خبرنگاران افزود: 12 سال است که اتوماسیون اداری در شورای شهر تهران فعال شده اما اعضای شورای قبلی آن را کنار گذاشتند به نحوی که هیچیک از اعضا و کارشناسان از این سامانه نوین اداری استفاده نمی‌کردند.
وی با اشاره به اینکه با راه اندازی اتوماسیون در شورا حرکت مثبتی انجام شده اظهار کرد: اعلام کرده بودیم که دیگر هیچ نامه ای به صورت کاغذی و دستی در شورای شهر تهران تهیه، ارسال و پیگیری نمی شود و تمامی مکاتبات به صورت الکترونیکی از طریق اتوماسیون اداری انجام خواهد شد.
هاشمی با اشاره به برخی مطالب مطرح شده در خصوص خرید تبلت برای اعضا شورا افزود: صرفه جویی که در مصرف کاغذ با راه اندازی و فعال شدن اتوماسیون اداری می‌شود به مراتب بیشتر از هزینه پرداخت شده برای خرید تبلت‌های شورا است.
رییس شورای اسلامی شهر تهران افزود: در شهرداری و شورای شهر تهران حدود 63 هزار نفر به اتوماسیون دسترسی دارند که در گذشته از کامپیوتر و لپ تاپ برای این دسترسی استفاده می‌کردند.
وی گفت: به دلیل پیشرفت تکنولوژی از لپ تاپ‌های سبک یا تبلت استفاده می‌شود و خرید تبلت برای استفاده اعضای شورا درهمین راستا و پیگیری و انجام مکاتبات اداری است.
هاشمی با بیان اینکه روزانه 20 تا 30 تبلت و لپ تاپ در شورا و شهرداری خریداری
می شود گفت: این تبلت‌ها و کامپیوترها در اختیار کارمندان و کارشناسان شورا قرار می گیرد.
رییس شورای اسلامی شهر تهران همچنین با اشاره به موضوع خرید خودرو برای استفاده اعضا نیز گفت: خرید خودرو و دیگر اقلام در دستگاههای اداری امری عادی است که البته در نحوه پرداختن به آن کم لطفی شده است.
هاشمی افزود: خودروها به اسم اعضای شورا خریداری نشده و تنها در مدت زمان عضویت برای انجام کارهای اداری و ماموریت ها در اختیار اعضا قرار دارد.
وی با اشاره به اینکه همواره تعداد زیادی خودرو در شهرداری اسقاط شده و خودرو جدید جایگزین می شود تصریح کرد: خودروها به اسم اشخاص خریداری نمی‌شود.
رییس شورای اسلامی شهر تهران در خصوص قرائت گزارش حادثه پلاسکو در جلسه امروز نیز گفت: نظر اعضا بر این بود که این گزارش یک بار دیگر برای بررسی و رفع ابهامات در شورای شهر مطرح و قرائت شود.
هاشمی افزود: بر اساس بررسی‌های انجام شده اعداد مختلفی در خصوص تعداد ساختمان‌های ناایمن شهر ارائه شده که این عدد بین 100 تا 200 ساختمان است.
خبرنگار: معصومه آقا امینی - انتشار دهنده: محسن فتاحی
تهران/7244**1625
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.