به گزارش ایرنا به نقل از مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شرکت بهره برداری مترو تهران و حومه، محمد احمدی بافنده افزود: بیش از 19 سال از بهره برداری از خط 5 مترو تهران می گذرد و در راستای افزایش ایمنی و ارتقا کیفیت زیر ساخت های این خط، شرکت بهره برداری مترو تهران و حومه برای اولین بارعملیات بهسازی در خط 5 را توسط متخصصان داخلی، از دی ماه سال گذشته آغاز کرد.
وی با اشاره به اینکه هر مسیر در خط 5 مترو تهران (رفت و برگشت) حدود 42 کیلومتر طول دارد افزود: تاکنون عملیات بهسازی پیشرفت خوبی داشته است و در این مدت کار بهسازی 27 کیلومتر از خط اصلی و 6 دستگاه سوزن انجام شده است ضمن آنکه عملیات تعویض ادوات اتصال و تراورس های معیوب این مسیر نیز به اتمام رسیده است.
به گفته مدیرعامل شرکت بهره برداری مترو تهران و حومه در این عملیات، تمام تأسیسات خط 5 طبق استانداردهای جهانی مورد بازبینی و بهسازی قرار می‌گیرد.
احمدی بافنده در ادامه با اشاره به اینکه نیمی از عملیات بهسازی مسیر جنوبی خط 5، از ایستگاه کرج تا ایستگاه چیتگرانجام شده است، تصریح کرد: درحال حاضر پیشرفت فیزیکی واقعی این پروژه 4درصد بیش برنامه زمان بندی شده مصوب است و روند بهسازی خطوط و سوزن های مسیر، ساخت و نصب دیوارهای پیرامونی، طراحی و اجرای شبکه زهکشی مسیر و طراحی و اجرای جاده دسترسی مسیر خط 5 نیزدر صورت تامین اعتبارات و بودجه مصوب در آینده ادامه می یابد.
وی با اشاره به اینکه ضرورت انجام عملیات بهسازی سبب تغییر در برنامه پذیرش مسافر در این خط شده است خاطر نشان کرد: طبق برنامه ریزی صورت گرفته تا انتهای شهریور عدم پذیرش مسافر خط 5 در روزهای جمعه ها (غیر از روزهای خاص) برقرار است ضمن آنکه نحوه فعالیت خط تهران - کرج برای شش ماه دوم سال نیز در حال بررسی است که پس از تصویب به اطلاع مسافران خواهد رسید.
*برای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روز با کانال ایرنا استان تهران در تلگرام به نشانی IRNATEHRAN@ همراه شوید.
خبرنگار: سید جواد آل داود انتشاردهنده:موسی فعالیان
تهرام/1109/7243 / 1539
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.