به گزارش ایرنا، سید ابوالفضل رضوی روز سه شنبه در همایش مدیران، نخبگان و اعضای شورای اسلامی شهر و روستای شهرستان ری به مناسبت هفته دولت با اشاره به اینکه اولویت دولت دوازدهم توجه به روستاییان و توسعه روستاهای کشور است اظهار داشت: دولت علاوه بر اعتباری که از محل صندوق توسعه ملی برای اشتغال روستاییان وعشایر در نظر گرفته است 14 هزار میلیارد ریال وام برای این امر اختصاص داده است.
وی در خصوص سود بانکی وام ها نیز خاطر نشان کرد: اگر نرخ سود بانکی را 18 درصد در نظر بگیریم، 5 درصد سود این وام ها توسط معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری و 5 درصد دیگر نیز توسط توسط بنیاد علوی پیشاپیش پرداخت شده است و روستاییان فقط 8 درصد نرخ سود وام پرداختی را پرداخت می کنند.
رضوی با بیان اینکه وام های اشتغال روستاییان و عشایر بدون وثیقه پرداخت نمی شوند اظهار داشت: وثیقه وام برای روستاییان و عشایر بسیار آسان در نظر گرفته شده است به طوری که زمین های آنان اگر سند نداشته باشد تاییدیه شوراهای اسلامی روستاها، کارت یارانه، سهام عدالت و امتیاز برق و گاز این افراد برای دریافت وام کفایت می کند.
وی در ادامه با بیان اینکه در کشور 2 هزار و 600 دهستان وجود دارد عنوان داشت: سیاست دولت برآن است که در هر دهستان کشور با توجه به اولویت ها و ظرفیت ها هر منطقه و با همکاری وزارت صنعت و معدن یک ناحیه صنعتی ایجاد شود تا کشاورزان و روستاییان از این فرصت نیز استفاده کنند.
رضوی با اشاره به اینکه سیاست مهاجرت معکوس از شهر به روستا در دستور کار دولت است خاطر نشان کرد: امروز تمامی روستاهای بالای 20 خانوار بجز برخی نواحی که صعب العبور هستند از نعمت گاز، روستاهای بالای 10 خانوار از نعمت برق و 93 درصد روستاهای کشور از نعمت جاده آسفالته برخوردار هستند.
وی در ادامه به تاکیدات رهبر معظم انقلاب مبنی بر مردمی کردن اقتصاد اشاره کرد و اظهار داشت: اولویت دولت دوازدهم ایجاد فضای امید و اعتماد برای فعالیت های اقتصادی بخش خصوصی و مردم است و در این زمینه همه فرمانداران، بخشداران، دهیاران و مدیران موظفند برای حضور مردم برنامه ریزی کنند.
رضوی تاکید کرد: ایجاد فضای امید و اعتماد برای فعالیت های اقتصادی یقینا اقتصاد کشور را به سمت شکوفایی و توسعه پایدار هدایت خواهد کرد.
وی مهمترین و اساسی ترین مشکل مردم را در حال حاضر اشتغال جوانان و اقتصاد ارزیابی کرد و یادآور شد: یکی از راهکارهای دولت دکتر روحانی شناسایی مشکلات به صورت دقیق و سپس اولویت دادن به آنها و در نهایت ارائه راهکار برای رفع مشکلات است که با برنامه ریزی های صورت گرفته سیاست ها خوبی برای رفع نواقص اقتصادی با استفاده از برنامه های اقتصاد مقاومتی در دستور کار دولت قرار گرفته است.
رضوی یکی از برنامه های رفع مشکلات اقتصادی کشور را تعامل با دنیا ارزیابی کرد و عنوان داشت: دولت زمانی می تواند تولیدات داخلی را صادر و نیازهای وارداتی کشور را برطرف کند که تعامل و رابطه خوبی با دنیای خارج داشته باشد که در این زمینه دولت دکتر روحانی با سیاست خارجی درست و معقول توانست ایران هراسی و اسلام هراسی را از میان بردارد و زمینه ارتباط کشور را با سایر ملل ایجاد کند.
همایش مدیران، نخبگان و اعضای شورای اسلامی شهر و روستای شهرستان ری به مناسبت هفته دولت روز سه شنبه با حضور رضوی معاون توسعه روستایی و مناطق محروم نهاد ریاست جمهوری، امامی امین معاون استاندار تهران، جمالی پور فرماندار ویژه شهرستان ری، شاهچراغی امام جمعه شهرری و جمعی از اعضای شوراهای اسلامی شهر و روستا و نخبگان شهرستان ری در این شهرستان برگزار شد.
همچنین به مناسبت هفته دولت سه طرح عمرانی تعریض جاده روستای قمصر به دهنو با اعتبار 11میلیارد و 500 میلیون ریال و به طول 1.5 کیلومتر، خط انتقال(کمکی) آب شرب تهران(سد ماملو) به باقر شهر با اعتبار 50 میلیارد ریال و به طول 4 کیلومتر و بوستان 9 دی بخش باقر شهر با مساحت 18 هزار متر مربع به بهره برداری رسید.
3218 / 6139
خبرنگار: امیر جعفری سرگزه**انتشاردهنده: محمد بیدارمنش
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.