قالیباف: تلاش کنیم دلشکسته‌ها را دلشاد کنیم
شهردار سابق تهران نیز در این مراسم با تأکید بر اینکه همه باید به محرومان و مظلومان شهر و کشور کمک کنند و نگاه ویژه‌ای به این قشر داشته باشند، گفت: توجه به محرومان یکی از تأکیدات رهبرمعظم انقلاب است لذا همه باید تلاش کنند دلشکسته‌ها را دلشاد کنیم.محمد باقر قالیباف گفت: از همه هنرمندان واستادان تشکر می‌کنم. بنده لایق صحبت‌های مطرح شده شما عزیزان نبوده و نیستم. هر مدیری و هر خدمتگزاری در هر مجموعه‌ای که خدمت می‌کند خطا نیز دارد.
امیدوارم خدمت‌ها با اخلاص بوده باشد و در پیشگاه خداوند مورد قبول قرار گیرد. امیدوارم کارهایی که انجام داده‌ام گرهی از کار مردم باز کرده باشد، چرا که رضایت مردم نشانه‌ای از رضایت خداوند است.
وی افزود: امیدوارم خطاها را نیز خداوند ببخشد و مطمئنم شهروندان با محبت و با گذشت شهر تهران و کشور بویژه بزرگان و اصحاب قلم مرا ببخشند.
شهردار سابق تهران گفت: در جلسات رسمی و غیر رسمی همیشه سه موضوع مورد تأکید رهبر معظم انقلاب بود؛ نخست غفلت نکردن از محرومان جنوب شهر که مداوم تأکید می‌کردند از محرومان جنوب شهرغفلت نکنید.
موضوع فرهنگ وهنر در شهر دومین مسأله‌ای بود که مورد تأکید رهبر معظم انقلاب بود. ایشان فارغ از جایگاه ولایت فقیه، خودشان مورد اتفاق همه سلایق هستند. اگر بنده به خانه هنرمندان کمک کردم شک نکنید دستور مستقیم ایشان به بنده بوده است.
رهبری همیشه تأکید داشتند در مسیر کمک به فرهنگ و هنر حرکت کنید.وی ادامه داد: بحث محیط زیست و توسعه فضای سبز و جلوگیری از گسترش تهران سومین موضوعی بود که مورد تأکید رهبر معظم انقلاب بود. در دوره تصدی من در شهرداری تهران بیش از دو هزار هکتار از فضاهای دستگاه‌های مختلف از جمله نظامی، امنیتی و دولتی با دستور مستقیم ایشان به بنده پیگیری و در اختیار مردم قرار گرفت.
شب جمعه گذشته مراسم تجلیل از خدمات فرهنگی و هنری محمد باقر قالیباف شهردارسابق تهران به همت خانه هنرمندان و با حضور شخصیت‌هایی همچون علی مطهری نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، حجت‌ الاسلام والمسلمین سید حسن خمینی، غلامعلی حداد عادل، محمود دعایی، سردار وحید و جمعی از هنرمندان و استادان دانشگاه برگزار شد. در این مراسم از مجسمه ای واقع نما از قالیباف پرده‌ برداری شد.

*قالیباف دردهای جامعه را حس می‌کرد
یادگار امام(ره) با اشاره به حضور قالیباف درمیان قشرهای آسیب‌ دیده جامعه تأکید کرد:‌ رمز توفیق قالیباف حس کردن دردهای جامعه بود.
حجت الاسلام والمسلمین سید حسن خمینی گفت: امروز در اینجا گرد آمده‌ایم تا از تلاش‌های یکی از مدیران موفق جامعه مان تشکر کنیم. من یکی از افراد آشنا به وضعیت آقای قالیباف هستم و قصه‌های زندگی ایشان را خودشان برای من تعریف کرده‌اند.
وی افزود: قالیباف جوان 18 ساله‌ای که وقتی انقلاب پیروز می‌شود خود تعریف می‌کند که تابستان‌ها کار می‌کرده تا زندگی در ایام تحصیل را بگذراند. در ایام تحصیل نیز در زنگ تفریح دستفروشی می‌کرده و امروز همان جوان، شهردار موفق شهر ماست.حسن خمینی ادامه داد: در قصه‌های قالیباف از زندگی‌اش می‌توان از خشت زنی در کوره‌ پزخانه‌های مشهد تا همه زحماتی که کشیده‌ است صحبت کرد، اما رمز موفقیت قالیباف و امثال وی این بوده که درد را کشیده‌اند.
در حقیقت قالیباف و امثال وی روزگاری از پایین به جامعه نگاه کرده‌اند و درد را نخوانده‌اند بلکه چشیده‌اند.
وی تأکید کرد: من و ایشان در شب‌های متعددی با لباس‌ مبدل در دره‌های تهران و مناطقی که معتادها وجود داشتند رفتیم و با آنها نشستیم. اینکه این مشکلات توسط شهردار لمس شده باشد بسیار او را در حل مشکلات شهر یاری می‌رساند. یکی از رموز توفیق قالیباف این است که این دردها را حس کرده است.
حسن خمینی ادامه داد:‌ نباید به ستیزه با یکدیگر بلند شویم و حافظه تاریخی نداشته باشیم و اگر کسی رفته به او به دید رفته و تمام شده نگاه کنیم. نباید دو گروه باشیم و به جنگ هم برخیزیم. این جز از بین بردن سرمایه‌های کشور هیچ نتیجه دیگری را متصور نمی‌کند.وی گفت: پشت این شهر همت‌های بزرگی بودند که از جمله آنها آقای کرباسچی است که نقشی در توسعه این شهر داشته و شهرداران پس از وی تا شهردار آینده آقای نجفی، که امیدواریم موفق باشند.
امیدواریم 12 سال گذشته یک تجربه فروریخته نباشد و مدیران شهر، مدیران تمام شده‌ای نباشند. به نوبه خود باید از آقای قالیباف قدردانی کنم چرا که کارهای ارزشمند چون تشکیل شورا ‌یاری‌ها که موجب دخالت‌دادن مردم در تصمیمات شهری بوده را همراه سایر طرح های شهری اجرایی کرده است.

*پیشنهاد کردم قالیباف وزیر شود
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: به دولت پیشنهاد کردم که از محمد باقر قالیباف به عنوان وزیر در یکی از وزارتخانه‌ها استفاده کند که مورد موافقت قرار نگرفت.علی مطهری، در این مراسم گفت:‌ به نظر من یکی از نکات مهم خدمات آقای قالیباف این است که در این12 سال با وجود اینکه دولت‌ها با شهرداری همراه نبودند خدمات مؤثری به شهروندان ارائه کرد.
وی با تأکید بر اینکه دولت‌های نهم، دهم و یازدهم همراه و همکار شهرداری نبودند، افزود:‌ با وجود تمام سختی‌ها ایشان خدمات زیادی در تهران انجام دادند که قابل تقدیر است. در مجلس هشتم مصوبه‌ای را به تصویب رساندیم که بر اساس آن تسهیلاتی برای تسریع کار ساخت مترو به مبلغ 2 میلیارد دلار در اختیار شهرداری قرار بگیرد.
این مصوبه در مجمع تشخیص مصلحت نظام نیز تأیید شد اما رئیس جمهوری وقت مخالف اجرای آن بود و تأکید کرد چون این قانون به مجمع رفته است آن را امضا نمی‌کند که این موضوع یکی از سؤالات از رئیس جمهوری وقت بود.
مطهری تصریح کرد:‌ متأسفانه در تمامی دولت‌ها هماهنگی و همراهی با شهرداری نبود و برای شهرداری درآمدهای پایدار پیش بینی نشد.با وجود همه این مشکلات خدمات خوبی در تهران انجام شد البته من به برخی از امور شهری همچون بلند مرتبه‌ سازی که مختص به این دوره نیست انتقاد داشته و دارم البته در دوره مدیریت آقای قالیباف این موضوع کنترل شد.

*قالیباف به نیروی انتظامی اعتبار داد
مدیر مسئول روزنامه اطلاعات گفت: حضور قالیباف در نیروی انتظامی که در آن زمان از دست رفته محسوب می‌شد اعتبار به مجموعه داد و بعدها نیز دغدغه‌ها و نگرانی‌های ما را در حوزه مدیریت شهری برطرف کرد.حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمود دعایی در این مراسم گفت: قالیباف حق بزرگی بر گردن کشور و انقلاب دارد و هر کجا که حضور داشته منشأ تحول بوده، حضور در نیروی هوایی سپاه و اقدامات گسترده در آن مجموعه یکی از افتخارات ایشان محسوب می‌شود.

*توجه به فرهنگ و هنر
علی مرادخانی معاون هنری وزارت ارشاد در این مراسم با اشاره به اینکه محمد باقر قالیباف یک شهردار موفق بوده است گفت: ایشان علاوه بر زحماتی که در تهران کشیده است به موضوعاتی که دیگران کمتر به آن توجه داشته‌اند ازجمله موضوعات حوزه هنر عنایت ویژه‌ای داشته‌ است.
در ادامه این جلسه علی نصیریان از هنرمندان سینما نیز ضمن ابراز خشنودی از اقدام خانه هنرمندان ایران در تجلیل از قالیباف گفت: «‌خوشحالم خانه هنرمندان چنین اقدامی را قبل از هر نهاد دیگری انجام داده است. در این شش دهه که کار نمایشی انجام می‌دهم شهرداری ندیدم که جدای از خدمات شهری در اندیشه فرهنگ و هنر و بعد معنویات فعالیت کند.»وی افزود: تنها فردی که به دنبال این اندیشه رفت و اقدام کرد محمد باقر قالیباف بوده و کسی را قبلاً سراغ ندارم که موجب توسعه فرهنگی در کشور شده باشد.
در حال حاضر حدود 108 تئاتر روزانه در تهران به روی صحنه می‌رود. لذا فرهنگ و هنر توسعه پیدا کرده و جامعه نیز هشیار شده و نیاز به این حوزه توسط فعالیت قالیباف پاسخ داده شده است.

روزنامه ایران
9353
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.