علی اشرف منصوری عصر شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: 16 پروژه گلخانه ای با سطح زیر کشت 83 هکتار، اجرای 32 سامانه آبیاری نوین با 2هزار و 42هکتار، 2 طرح تولید قارچ با مساحت یک و نیم هکتار، 4طرح صنایع تبدیلی و تکمیلی بخش کشاورزی با ظرفیت جذب ماده خام به میزان 21 هزار و 700 تن، یک پروژه پرورش ماهی زینتی با گنجایش 600هزار قطعه، یک واحد دامداری شیری (بز سانن) با گنجایش 2هزار 400 راس، احداث یک باغ با مساحت 27 هکتار و 4 پروژه آب و خاک با 6هزار و 364 متر مربع را از مهمترین پروژه های بخش کشاورزی در استان تهران است.
وی خاطرنشان کرد: با افتتاح این پروژه ها برای سه هزار و 100 نفر بصورت مستقیم و غیر مستقیم اشتغال زایی می شود.
منصوری با بیان اینکه کم آبی یکی از چالش های مهم استان تهران است گفت: از فعالیت های متمرکز کشاورزی استان توجه به ترویج و توسعه سامانه نوین آبیاری است چرا که کاهش بارندگی در سال های گذشته به افت آب های زیر زمینی منجر شده است.
وی اظهار کرد: از سال 94 تاکنون حرکت جهشی در سامانه نوین آبیاری شکل گرفته است، امید است که تا پایان سال سطح اجرای سامانه نوین آبیاری به 60هزار هکتار برسد.
به گفته منصوری اجرای این مقدار از طرح سامانه نوین آبیاری معادل کل تاریخ فعالیت جهاد کشاورزی استان در این خصوص بوده است.
وی بیان کرد: از ابتدا سال 92 سامانه نوین آبیاری استان 29 هزار هکتار است و این رقم امسال به بالای 60هزار هکتار می رسد.
منصوری خاطر نشان کرد: این موضوع هم در برداشت بی رویه در آبهای زیر زمینی جلوگیری کرده و همچنین به علت آبیاری در سطح مزارع نیز می تواند به افزایش راندمان و تولید کمک کند.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران تاکید کرد: براساس مصوبات قانونی 85 درصد هزینه اجرایی این سیستم ها از طریق دولت پرداخت شده و مابقی آن نیز بصورت خود اجرایی از خود کشاورزان اخذ می شود.
وی ادامه داد: در سال گذشته 10هزار هکتار سیستم آبیاری نوین در سطح اراضی کشاورزی استان اجرایی شد و امسال نیز 15هزار هکتار در دستور کار داریم.
خبرنگار: سید جواد آل داود - انتشار: محمد آجورلو
تهرام/7243/7247//1348
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.