ناصر محمودی‌فرد عصر روز چهارشنبه در بازدید از روستاهای جابان، سربندان و آیینه‌ورزان از توابع شهرستان دماوند به توسعه و آبادانی روستاها تاکید کرد و گفت: دولت در چهار سال گذشته نگاه ویژه ایی به بخش توسعه روستایی داشته و با وجود تمام محدودیت‌های مالی گام های موثری برداشته و منابع مالی مطلوبی در اختیار روستائیان قرار داده است.
وی با بیان اینکه اخیراً 150 میلیون تومان از محل درآمد جرائم راهنمایی و رانندگی به روستاها پرداخت شد، بیان کرد: سعی شده تا اعتبار تخصیص یافته، به صورت مستقیم در اختیار دهیاری‌ها قرار گیرد تا تنها برای انجام امور عمرانی روستاها هزینه شود.
نماینده عالی دولت در شهرستان دماوند ارتباط مطلوب بین مردم و مسئولان را یکی از عوامل موثر در زمینه همدلی و همزبانی با هدف توسعه روستاها در شهرستان دانست و بیان کرد: روستاها باید به اندازه ایی توسعه یابند که شاهد مهاجرت از روستا به شهر نباشیم و این مهم علاوه بر تلاش مسئولان، نیازمند همت مردم و اهالی روستا در جهت رشد و آبادانی است.
محمودی فرد ادامه داد: شرکت آب و فاضلاب روستایی دماوند اقدامات خوبی را برای رفع مشکل آب‌رسانی و قطع انشعابات غیرمجاز روستاها به ویژه سربندان انجام داده است.
این مقام مسئول با بیان اینکه مسأله واگذاری زمین برای انتقال دامداران روستای سربندان نیازمند پیگیری ادارات جهاد کشاورزی و منابع طبیعی است، خاطرنشان کرد: بهبود بخش بهداشت و درمان روستای جابان نیز در اولویت قرار دارد که پیگیری احداث یک درمانگاه با تجهیزات کامل در دستور کاراست البته کمک های مردمی نیز ضروری می باشد.
فرماندار شهرستان دماوند با اشاره به افتتاح پایگاه اورژانس پیش بیمارستانی منطقه جابان در سال گذشته، گفت: با وجود احداث این مکان، به جهت نبود نیرو تعطیل شد که با توجه به پیگیری‌های صورت گرفته، قرار است در ماه‌های آینده با جذب نیروهای جدید به طور مجدد این پایگاه اورژانس راه‌اندازی شود.
محمودی‌فرد در ادامه به اجرای پروژه های عمرانی روستای آیینه‌ورزان اشاره کرد و گفت: یکی از اقدامات انجام شده در روستای آیینه‌ورزان، جلوگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز و تصرف اراضی ملی در این روستا بود.
این مقام مسئول با بیان اینکه آیینه‌ورزان جزو روستاهای نادر در کشور بوده که طرح هادی آن مشمول حریم شده است، افزود: هرگونه اشکالی که در طرح هادی روستاها وجود دارد، باید بازنگری شود تا شاهد توسعه مناطق روستایی باشیم.

** رفع 80 درصد از مشکلات دستگاه های خدمات رسان آب، برق و گاز روستاها
مهدی حیدری، بخشدار مرکزی شهرستان دماوند در بازدید از روستاهای آیینه ورزان،جابان و سربندان گفت: 80 درصد از مشکلات دستگاه های خدمات رسان آب، برق و گاز رفع شده است.
وی با اشاره به تقویت حوزه گردشگری روستاها، افزود: خوشبختانه روستاهای بازدید شده از جمله روستایی بودند که در سال 95 و 96 به لحاظ مالی مورد توجه ویژه قرار داشتند و در بحث آلایندگی مبالغ خوبی به این روستاها اختصاص داده شد تا بتوانند فعالیت های زیست محیطی داشته باشند.
حیدری گفت: تا پایان تیرماه بالغ بر 350 میلیون تومان از بخش مالیات ارزش افزوده به روستاهای سربندان، جابان و آیینه ورزان پرداخت شده است.
این مقام مسئول ادامه داد: همچنین در بخش آلایندگی در سال جاری، 150 میلیون تومان به روستای سربندان، 200 میلیون تومان به روستای جابان و 150 میلیون تومان به روستای آیینه ورزان اختصاص پیدا کرده است.
بخشدار مرکزی شهرستان دماوند ادامه داد: بودجه های ارزش افزوده ماهیانه به صورت میانگین مبلغ یکصد میلیون تومان برای این روستاها واریز می شود که این مبلغ می توانند در بخش های عمران و آبادی روستاها هزینه شود.
حیدری همچنین در خصوص صدور پروانه و توانایی بالا در کسب درآمدهای محلی دهیاری ها، افزود: اجرای پروژه عمرانی روستای آیینه ورزان حدودا مبلغ پنج میلیارد تومان از هزینه هایی بود که در بخش زیر ساخت ها و پروژه های عمرانی در چهار سال گذشته هزینه شد.
وی با اشاره به یکی از پروژه های مهمی ابلاغی از سوی وزارت کشور اشاره و بیان کرد: برای اجرای آن روستای آیینه ورزان جزو نخستین روستاهایی بوده که در سطح استان تهران با مبلغ یک ‌میلیارد تومان سر در و بلوار ورودی این روستا را که نمادی از یک روستای گردشگری است به اجرا در آوریم که امید است از طریق بودجه های مناسب، به اتمام رسانیم.
بخشدار مرکزی دماوند همچنین به اجرای فاز نخست طرح هادی در 15 روستای فاقد دهیاری خبر داد گفت: این عملیات اجرایی با اعتباری بالغ بر یک میلیارد و 300 میلیون تومان هزینه شده و توسط تعاونی های دهیاری ها در حال اجرا است.
حیدری گفت: این پروژه‌ها شامل 2 فاز بوده که در فاز دوم بخشی از محرومیت هایی که در زیرساخت‌های این روستاها همچون لوله کشی آب، آب رسانی، جداول، آسفالت، دیوارهای حائل و موارد دیگر شاهد هستیم، قطعا از بین خواهد رفت و برخی از آنان تا ماه آینده به اتمام می رسد. این مقام مسئول ادامه داد: در راستای رفع محرومیت ها به روستاهای دورتر از مرکز شهر، توجه ویژه ای به روستاهای تنگه، بولان و ویرانه شده که امید است که این محرومیت ها در این روستاها به حداقل برسد.
خبرنگار:الهام حیدری انتشاردهنده:موسی فعالیان
تهرام/7246/1539
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.