به گزارش روز یکشنبه ایرنا از سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، سعید رنجبریان با اشاره به تاکید ستاد کشوری دهه کرامت بر شعار «در شادی اهل بیت شاد باشیم» اظهار کرد: بر این اساس رویکرد سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در اجرای برنامه‌های دهه کرامت ایجاد فضایی شاد با الهام از آموزه‌های رضوی است.
وی اظهارداشت: ویژه برنامه «رافت کریمانه» به مناسبت دهه کرامت از مجموعه برنامه‌های «جشنواره تابستانی تهران» این سازمان از سوم تا 13 مرداد در مناطق 22گانه تهران برگزار می‌شود.
رنجبریان افزود: همه برنامه‌های دهه کرامت سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران با عنوان «رافت کریمانه» و با محوریت شخصیت‌های ویژه و بزرگوار امام رضا (ع) و حضرت معصومه (س) و تعظیم شعائر دینی، توسعه و نشر فرهنگی رضوی اجرا می‌شود.
مدیر فرهنگی هنری منطقه19شهر تهران گفت: ویژه‌برنامه دهه کرامت با رویکرد کمک به ضعیفان و نیازمندان و براساس صفت والای «معین الضعفا»ی امام رئوف علی بن موسی الرضا(ع) طراحی شده است.
وی هدف از اجرای این برنامه‌ها را تعمیق ارتباط با امامت و ولایت، ارتقای شناخت مردم در زمینه‌ نقش امامت حضرت امام رضا(ع) در تقویت تشیع در ایران اسلامی و تکریم زندگی عنوان کرد و افزود: در اجرای این برنامه‌ها تمامی مناطق 22گانه، فرهنگسراها و خانه‌های فرهنگ مشارکت دارند.
رنجبریان از برپایی فرهنگسرای زیارت در فرودگاه مهرآباد از روز دوم دهه کرامت، چهارم مرداد تا پایان دهه کرامت خبر داد و گفت: فرهنگسرای زیارت با هدف ترویج فرهنگ‌رضوی برپا می‌شود که با حضور غرفه‌ها و اجرای برنامه‌های متنوع فرهنگی هنری همچون اجرای نمایش و موسیقی سنتی خراسانی، شعرخوانی آیینی، مسابقه کتاب خوانی و.... یادآور ولادت امام رضا(ع) و فرهنگ رضوی برای مسافران مشهد و دیگر شهر‌ها باشد.
دبیر ویژه برنامه‌های دهه کرامت سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران افزود: سه روز آخر دهه کرامت یعنی از دهم تا سیزدهم مرداد در عوارضی تهران- قم، فرهنگسرای زیارت برپا می‌شود.
وی با اشاره به برگزاری ویژه برنامه «زیر سایه خورشید» در دهه کرامت اظهار کرد: در این ویژه برنامه خادمان رضوی با هماهنگی مدیران فرهنگی هنری مناطق 22گانه تهران در بیمارستان‌ها و کهریزک با پرچم متبرک حرم مطهر رضوی حضور پیدا می‌کنند.
رنجبریان، برپایی نمایشگاه عکس «هشت» از سوم تا سیزده مرداد در باغ موزه قصر را از دیگر برنامه های سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در دهه کرامت برشمرد و گفت: همچنین در این دهه در میدان امام حسین(ع) قبل از نماز مغرب و عشا جشن برگزار می‌شود.
مدیر فرهنگی هنری منطقه19 شهر تهران افزود: اجرای سرود‌های دانش‌آموزی و خواندن صلوات خاصه امام رضا(ع) در ایستگاه‌های مترو، توزیع محصولات ویژه فرهنگی شامل بازخوانی شعر‌های قدیمی در مدح امام رضا(ع) با عنوان «هشتمین سلوک»، غبارروبی امام‌زاده‌های تهران با هماهنگی مدیریت فرهنگی‌هنری مناطق 22گانه تهران در هفتم مردادماه، برگزاری آیین اختتامیه عکس سلفی «من و دوست اربعینی‌ام» در 10 مرداد در فرهنگسرای انقلاب را از دیگر برنامه های سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در دهه کرامت است.
رنجبریان با اشاره به برگزاری ویژه برنامه «خادمین شمس» در دهه کرامت اظهار کرد: این ویژه برنامه 11 مرداد در فرهنگسرای اندیشه برگزار و از خادمان حرم امام رضا (ع)، خواننده و شاعرانی که در مدح اهل بیت ترانه خوانده و سروده‌اند، تقدیر می‌شود.
وی گفت: ویژه برنامه «شب شعر حریم آهو» 12 مرداد با حضور شاعران پیشکسوت و جوان در باغ موزه هنر ایرانی برگزار می‌شود.
دبیر ویژه برنامه‌های دهه کرامت سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران از اعلام فراخوان «نذر شعر» از سوی فرهنگسرای شفق در دهه کرامت خبر داد و افزود:شاعران در این جشنواره می‌توانند آثار خود را با موضوع امام رضا(ع) برای دبیرخانه ارسال کنند که در نهایت مانند سال گذشته آثار برگزیده در یک کتاب منتشر می‌شود.
*برای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روز با کانال ایرنا استان تهران در تلگرام به نشانی IRNATEHRAN@ همراه شوید.
خبرنگار: معصومه جوان معبودی انتشاردهنده:موسی فعالیان
تهرام/7245/1539
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.