ناجی یلالی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به برگزاری اولین جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شمیرانات افزود: در این جلسه که فرماندار شمیرانات ریاست آن را بر عهده داشت، عملکرد بهزیستی شمیرانات عنوان و بررسی شد.
وی گفت: بر اساس برنامه ریزی های انجام شده 15 هزار دانش آموز آموزش های پیشگیری و مبارزه با مواد مخدر در شمیرانات دیده اند.
یلالی اظهار کرد: دانش آموزان آموزش دیده، اغلب در خانواده های آسیب دیده حضور داشته و نیاز به آموزش برای آنان وجود داشت.
رئیس اداره بهزیستی شهرستان شمیرانات، رویکرد شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر را تبیین برنامه تقویمی و پیشگیرانه از اعتیاد عنوان و بیان کرد: بهزیستی در سه سطح اول (پیشگیری قبل از وقوع) دوم (آسیب اتفاق افتاده و کار درمانی انجام می شود) و سوم ( آسیب اتفاق افتاده و عوارض ایجاد شده و مرحله کاهش عوارض) میدان دار این امر مهم است.
وی با تاکید بر اجرای برنامه های پیشگیرانه از ابتلا به دام مواد مخدر اظهار کرد: در کنار اقدامات سلبی و قضایی باید اقدامات پیشگیری پر رنگ تر و با برنامه ریزی مدون اجرا شود.
وی یادآور شد: با توجه به توریستی بودن منطقه شمیرانات مخاطبان و جامعه در معرض خطر این شهرستان، گستردگی زیاد داشته و قشرهای خاص را شامل می شود.
وی کاهش سن مصرف مواد مخدر، افزایش دفعات استفاده از این مواد و زنانه شدن اعتیاد را از دغدغه های جدی این شورا برشمرد و تاکید کرد: اقدامات قابل توجهی در این زمینه آغاز شده و به محض نهایی شدن اطلاع رسانی خواهد شد.
یلالی، بسیج ظرفیت همه ادارات سطح شهرستان در اجرای طرح پیشگیرانه را از جمله راهکارهای کاهش علاقه به مصرف مواد مخدر دانست و گفت: با همکاری اداره های درگیر در این طرح و استفاده از ظرفیت آنها در زمان کوتاهی شاهد کاهش محسوس در عرضه و مصرف مواد مخدر خواهیم بود.
وی در ادامه از برگزاری اولین جلسه شورای سالمندی این شهرستان نیز خبر داد و گفت: با توجه به اهمیت موضوع و افزایش تدریجی سن جامعه ایرانی استفاده از جوانان و گروه های مردم نهاد برای فراهم شدن زندگی پرامید و سالم برای سالمندان از اولویت های این شورا است.
وی عنوان کرد: پیشرفت های پزشکی و افزایش امید به زندگی در این امر بسیار موثر بوده و باید با هدف گذاری دقیق و هم افزایی در دستگاه های ذیربط برنامه ای دقیق برای این پدیده تنظیم شود.
رئیس اداره بهزیستی شهرستان شمیرانات گفت: با توجه به اشتراکات زیاد حوزه سالمندی و مناسب سازی میتوان از دست آوردهای حوزه مناسب سازی برای تامین آسایش معلولان و سالمندان در عبور مرور و زندگی در اجتماع و کاهش محدودیت های افراد کم توان؛ بهره برد.
شهرستان شمیرانات در شمال استان تهران واقع شده و دارای 2 بخش لواسانات و رودبارقصران است.
*برای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روز با کانال ایرنا استان تهران در تلگرام به نشانی IRNATEHRAN@ همراه شوید.
خبرنگار:معصومه آقا امینی انتشاردهنده: موسی فعالیان
تهرام/7244/ 1539
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.