مهرداد پورفتحی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اجرای طرح سنجش سلامت و آمادگی تحصیلی نوآموزان بدو ورود به دبستان، افزود: برنامه سنجش نوآموزان برای غربالگری جسمی و ذهنی کودکان 6 ساله آماده ورود به دبستان اجرا می شود که این مهم به همت شبکه بهداشت شهرستان دماوند در حال اجرا است.
وی اظهار کرد:اجرای این طرح در سطح شهرستان دماوند با حضور پزشکان مجرب از روز گذشته آغاز شده و تا پایان شهریور ماه ادامه دارد.
رییس اداره آموزش و پرورش شهرستان دماوند ادامه داد: این برنامه در 2 مرحله مقدماتی و تخصصی اجرا می شود که در مرحله نخست کودک از نظر جسمی و ذهنی بررسی شده و ضمن ثبت ارزیابی ها در شناسنامه سلامت، در صورت وجود مشکل برای بررسی های دقیق تر به بخش تخصصی ارجاع داده می شود.
به گفته وی، این طرح به ارزیابی وضعیت ایمن سازی، بینایی، شنوایی و اختلال های گفتاری، آمادگی تحصیلی، پایش و اختلال فراگیر رشد و سایر بررسی های بهداشتی می پردازد.
پورفتحی گفت: پیش بینی می شود که در سال تحصیلی 96-97 بیش از یک هزار و 700 دانش آموز پایه اول ابتدایی شهرهای دماوند، آبسرد و کیلان دراین طرح ثبت نام و مشارکت کنند.
*برای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روز با کانال ایرنا استان تهران در تلگرام به نشانی IRNATEHRAN@ همراه شوید.
خبرنگار: الهام حیدری - انتشار دهنده: محسن فتاحی
تهرام/7246**1625
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.