به گزارش ایرنا ، محمدرضا یوسفی روز سه شنبه در جلسه کارگروه کشاورزی ورامین که با حضور مسئولان و نمایندگان کشاورزان برگزار شد اظهار کرد: کشاورزان در طول سال زراعی با تلاش و همت محصولات خود را تولید می کنند و مسئولان باید در زمان برداشت محصول در کنار آنان باشند تا این تلاش به درستی به ثمر بنشیند.
وی افزود: همیشه در زمان برداشت محصول، افرادی سود جو و دلال تلاش دارند که روند خرید تضمینی گندم و جو از مسیر اصلی خود خارج شود و کشاورزان به جای فروش محصول خود به مراکز دولتی، به دلال ها بفروشند.
یوسفی گفت: بیش از یکصد هزار تن گندم، جو و کلزا در شهرستان ورامین تولید می شود و اگر قرار باشد که این محصول به جای مراکز دولتی، به دلال ها فروخته شود، مبالغ هنگفتی نصیب افرادی می شود که هیچ زحمتی برای تولید آن نکشیده اند و خود کشاورزان از این ثمره بی بهره می مانند.
وی بیان کرد: متأسفانه این افراد دلال و سودجو تلاش دارند که با روش های مختلف کشاورزان را از فروش محصول خود به مراکز دولتی منصرف کنند که لازم است علاوه بر اقدامات ترویجی و اطلاع رسانی، رسانه های نیز در ترغیب کشاورزان به فروش محصولات خود به مراکز دولتی تلاش کنند.
فرماندار ورامین افزود: بیش از 150 کمباین میهمان و بومی کار برداشت محصولات ورامین را انجام می دهند که بهره گیری از این کمباین ها به خود کشاورزان و توان و ظرفیت این دستگاه ها برای برداشت محصول بستگی دارد و مسئولان در این رابطه دخالتی نمی کنند.
وی تأکید کرد: گندم، جو و کلزا باید در زمان مقرر خود برداشت شود چرا که محصول خیس توسط مراکز دولتی خریداری نمی شود و مستقیما توسط دلالان خریداری می شود لذا کشاورزان باید به توصیه برخی از این افراد برای برداشت زودتر محصول بی توجه باشند.
وی بیان کرد: سیلوی ورامین به طور کامل آماده خرید محصول گندم تولیدی کشاورزان می باشد و هیچ محدودیتی در این زمینه وجود ندارد.
یوسفی گفت : در اقتصاد مقاومتی و خودکفایی تولید گندم ، حتی خرید یک کیلوگرم گندم نیز مهم است و همه باید تلاش کنند تا تمامی محصول مازاد برنیاز کشاورزان خریداری شود.
ورامین بیش از 80 هزار هکتار اراضی قابل کشت دارد که از این میزان تنها 38 هزار هکتار زیر کشت انواع محصولات باغی و زراعی می رود.
خبرنگار: سید حسن میری - انتشار: محمد آجورلو
تهرام/7254//1348
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.