به گزارش ایرنا ، محمدکرم محمدی روز شنبه در جلسه مشترک به مدیرعامل شرکت آبفای جنوب شرقی گفت: برای تکمیل خطوط جمع آوری فاضلاب پیشوا و همچنین پرداخت مطالبات پیمانکار، اعتباری بالغ بر 25 میلیارد تومان نیاز است که بخشی از آن در اعتبارات سال جاری شهرستان و در پروژه های با قید الزام، لحاظ شده است.
وی افزود: با پیگیری ها و تلاش های صورت گرفته، مراحل اجرایی این پروژه به عنوان یک پروژه زیست محیطی و از طرح های مهم اقتصاد مقاومتی، با سرعت بسیار خوبی پشت سر گذاشته شد و مراحل آزمایش اولیه آن نیز با موفقیت به انجام شده است.
وی اظهار کرد: با راه اندازی پروژه تصفیه خانه پیشوا در آینده ای نزدیک ، مردم این منطقه شاهد به ثمر نشستن تلاش هایی خواهند بود که به ارتقاء سطح زندگی و کاهش آسیب های زیست محیطی منجر می شود.
فرماندار پیشوا با اشاره به مشکل آب شرب این شهرستان گفت : مشکل آب شرب در سطح شهر و روستاهای پیشوا از دغدغه های جدی مردم این منطقه است و ما نیز با اهتمام جدی، این موضوع را تا رفع کامل آن پیگیری می کنیم.
محمدی بیان داشت: طی یک سال گذشته، رویکرد جدی و مثبتی نسبت به تامین آب شرب شهرستان وجود داشته است ولی رفع کامل این مشکل به اختصاص حق آبه شهرستان از سد ماملو بستگی دارد.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب جنوب شرقی استان تهران نیز در این دیدار گفت: مراحل ساخت و نصب تجهیزات تصفیه خانه به اتمام رسیده و در تست های صورت گرفته، دستگاه ها و تجهیزات به درستی عمل کرده اند و هیچ مشکلی در این زمینه نیست.
علیرضا کارگری بیان داشت: پروژه تصفیه خانه فاضلاب پیشوا تنها پروژه اقتصاد مقاومتی استانی وزارت نیرو است و به این دلیل از جایگاه و حساسیت ویژه ای برخوردار است.
وی افزود: در حال حاضر انشعابات فاضلاب شهر پیشوا با اولویت مناطقی که مشکلات بیشتری در بحث فاضلاب دارند، به سرعت در حال نصب است.
پیشوا با بیش از 80 هزار نفر جمعیت در 45 کیلومتری جنوب شرق تهران واقع شده است.
خبرنگار: سید حسن میری - انتشار: محمد آجورلو
تهرام/7254//1348
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.