محمد گلدستانی روز شنبه به خبرنگار ایرنا گفت : بیش از یک هزار و 300 هکتار از اراضی شهرستان های جنوب شرق استان تهران در سال زراعی جاری زیر کشت محصول کلزا رفته که محصولات این مزارع در دو مرکز سیلوی ورامین و انبار اسلامشهر به صورت تضمینی خریداری می شود.
وی اظهار کرد: با توجه به این که شهرستان های جنوب شرق استان تهران شامل ورامین ، قرچک ، پیشوا و پاکدشت قطب کشاورزی استان تهران بوده و بیشترین میزان کلزا استان را تولید می کنند ، بیشترین میزان محصول کلزای استان تهران به این مرکز تحویل می شود.
گلدستانی گفت : کلزای تولید شده در شهرستان های دماوند و فیروزکوه نیز به سیلوی ورامین تحویل داده می شود.
وی بیان کرد: سال گذشته 250 تن محصول کلزا به سیلوی ورامین تحویل شد و پیش بینی می شود که این میزان تا یک هزار و 300 تن در امسال افزایش یابد.
گلدستانی افزود : افزایش میزان نزولات جوی و تجربه کشاورزان در کاشت این گیاه میزان برداشت آن را تا 5 برابر نسبت به سال قبل افزایش داده است.
وی قیمت خرید تضمینی کلزا در سال زراعی جاری را 27 هزار و 830 ریال اعلام کرد و افزود : در صورتی که محصول کلزا از کیفیت مناسبی برخوردار بوده و ناخالصی کمتری داشته باشد ، با قیمت بیشتری خریداری می شود.
رییس اداره سیلو و غله جنوب شرق تهران گفت: تا کنون 40 تن محصول کلزا تحویل سیلوی ورامین شده است.
وی بیان کرد: کشاورزان با معرفی نامه جهاد کشاورزی می توانند به سیلو مراجعه کرده و نسبت به تحویل محصول خود اقدام کنند.
وی تصریح کرد: سال گذشته حداکثر ظرف 48 ساعت مبلغ خرید کلزا تحویل کشاورزان شد و امسال نیز تلاش می شود که در کمترین زمان مبالغ کلزار تحویلی به کشاورزان پرداخت شود.
ورامین در35 کیلومتری جنوب شرق تهران واقع شده است.
خبرنگار: سید حسن میری - انتشار: محمد آجورلو
تهرام/7254//1348
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.