به گزارش ایرنا حجت الاسلام سعید کرمی روز سه شنبه در نشست خبری آغاز دهه تکریم و غبارروبی مساجد تاکید کرد: مسجد محیط تربیت فرزندان و آینده ما و انسان ساز است و می تواند در متن زندگی مومنین قرار گیرد.
وی با بیان اینکه بسیاری از ظرفیت های مساجد تا امروز استفاده نشده است، گفت: بیش از هر زمان دیگر به ساخت مسجد برای ترویج دین نیاز داریم.
وی با اشاره به دهه تکریم مساجد اظهار کرد: برنامه های این دهه با هدف ایجاد شور و نشاط در فضای جامعه برگزار خواهد شد.
وی تاکید کرد: به بهانه این ایام از ظرفیت های مغفول مساجد، غبارروبی و ظرفیت ها و کارکردهای مهم مساجد پرداخته می شود.
وی با اشاره به سابقه مسجد در دوران دفاع مقدس اظهار کرد: مساجد دفاع مقدس را اداره کرده و بیش از 97 درصد شهدای دفاع مقدس را بچه های مسجد تشکیل داد و هشت سال مدیریت اقتصادی کشور را مسجد بر عهده داشت.
وی تاکید کرد: زمان آن رسیده که بتوانیم ظرفیت مسجد را معرفی و مسجد در متن هفته فعالیت های تربیتی و اجتماعی قرار گیرد.
وی با اشاره به راه اندازی «# من_ خادم_ افتخاری_ مسجدمون_ هستم» در فضای مجازی اظهارکرد: خادمان افتخاری در هر جایگاهی که باشند می توانند با حضور در مساجد برای تربیت نسل آینده تلاش کنند.
وی در ادامه یادآور شد: تلاش کردیم نگاه روزمره به مسجد به نگاه راهبردی تبدیل شده و فعالیت ها را با نگاه بلندمدت و راهبردی پیش ببریم.
وی حضور نسل جوان در برنامه های مسجد، آمادگی ائمه جماعات و خادمان مسجد برای پذیرش نسل نوجوان و جوان را از اهداف برنامه های دهه تکریم مساجد عنوان کرد.
معاون فرهنگی امور مساجد استان تهران در ادامه با اشاره به تفاهم نامه ای این مرکز با آموزش و پرورش شهر تهران گفت: طرح پیوند مسجد با مدرسه تهیه شده و 200 مسجد مجری این طرح است.
وی گفت: در راستای این تفاهم نامه امسال در 94 مسجد اعتکاف دانش آموزی برگزار شده است.
وی با بیان اینکه مساجد در حوزه بانوان نیز برنامه هایی داشته اند، خاطر نشان کرد: تلاش شده نگاه بانوان در مسجد نگاه تکریمی بوده و فضای فیزیکی برای حضور آنان به سازی شده و برنامه هایی ویژه بانوان اجرا شود.
وی با اشاره به مطالبات رهبری از ائمه جمعه و مساجد خاطرنشان کرد: در حال حاضر آمار نماز جماعت از 540 مسجد به 1300 مسجد رسیده و تلاش می کنیم مساجدی که در مبادی شهر و مسیرهای پرتردد، قرار دارند، در خارج از زمان نماز نیز باز باشند.
وی گفت: در ادامه های برنامه های آموزشی در مساجد به 1400 خادم و اعضای هیات امنای مساجد آموزش بهداشت و سلامت ارائه شده است.
دهه تکریم مساجد از 27 اردیبهشت ماه تا 5 خرداد ماه بود و روزهای این دهه با عناوین «مسجد، بستر ترویج فرهنگ اقتصاد مقاومتی»، «مسجد، مرکز بصیرت بخشی و روشنگری»، «مسجد جلوه گاه حماسه حضور سیاسی مردم»،«مسجد، کانون نقش آفرینی بانوان مسلمان در جامعه»،«مسجد، مروج امر به معروف و نهی از منکر»،«مسجد، محور فعالیتهای اجتماعی»،«مسجد، پرچمدار نشر معارف قرآن و اهل بیت(ع)»،« مسجد، کانون انقلاب و بستر نشر فرهنگ ایثار و شهادت»،« مسجد، هسته مقاومت فرهنگی»،« مسجد، میعادگاه منتظران انقلابی» نامگذاری شده است.
*برای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روز با کانال ایرنا استان تهران در تلگرام به نشانی IRNATEHRAN@ همراه شوید.
خبرنگار: معصومه آقا امینی انتشاردهنده: موسی فعالیان
تهرام/7244/ 1539
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.