به گزارش ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین کاظم فتاح دماوندی ظهر امروز در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته شهر دماوند که با حضور نمازگزاران در مسجد جامع شهر برگزار شد، ضمن عرض تبریک ولادت بزرگ منجی عالم بشریت، اظهار کرد: خداوند با ظهور امام زمان (عج) بر مستضعفان عالم منّت خواهد گذاشت و کسانی که به زور و یا به ظلم حق آنان پایمان شده و ضعیف نگه داشته شده‌اند، قدرت پیدا کرده و وارث زمین خواهند شد.
امام جمعه شهرستان دماوند گفت: قطعاً با ظهور امام زمان (عج) دیگر ظلم و ظالمی نخواهد بود که مظلوم و مستضعفی پیدا شود و ما در جمهوری اسلامی ایران نیز باید به دنبال این آرمان باشیم.
حجت الاسلام فتاح‌دماوندی اضافه کرد: اکنون در آستانه انتخابات قرار گرفته‌ایم که چه در انتخابات شورای شهر و روستا و چه در انتخابات ریاست جمهوری باید به دنبال این آرمان باشیم و به کسانی رأی دهیم که به دنبال حمایت از مستضعفان و محرومان باشند.
امام جمعه شهرستان دماوند بیان کرد: باید رئیس جمهوری را برگزینیم که به دنبال حمایت عملی از اقشار ضعیف و کم درآمد باشد؛ یعنی بتواند اقتصاد کشور و معیشت مردم را رونق دهد و تنها هدف و همتش در تحقق این مهم بکار بندد.
این مقام مسئول افزود: مقام معظم رهبری فرمودند که هدف میان مدت دشمن مسأله اقتصاد و معشیت مردم است تا اقتصاد حرکت نکند و لنگ بماند؛ رکود کار تولید در کشور باشد و بیکاری به عنوان یک بلا در کشور عمومیت پیدا کند که همه این‌ موارد باعث ناامید شدن مردم و شادی دشمن می‌شود.
وی با بیان اینکه تقویت رونق اقتصادی موجب ایجاد امید در دلهای جوانان می شود، خاطرنشان کرد: هر کاندیدایی که برنامه اقتصادی محکم‌تری داشته و در پی حل مشکلات اقتصادی مردم باشند، سزاوارتر به مسند ریاست جمهوری است.
امام جمعه شهرستان دماوند تصریح کرد: نکته دیگر که رهبر معظم انقلاب تأکید فرمودند و حرف همه عقلا هم همین است، این بوده که در این ایام تبلیغات کاندیداها مواظب باشند تا حرف‌هایی نزنند که امنیت و آرامش ملی تضعیف شود؛ چرا برخی نامزدها دائم مسأله شیعه و سنی و حساسیت‌های قومی، زبانی و جغرافیایی را مطرح می‌کنند.
حجت الاسلام فتاح‌دماوندی بیان کرد: معظم له فرمودند که کاندیداها گسل‌های اعتقادی، جغرافیایی، زبانی و قومی را تحریک نکنند و اینکه فکر می‌کنند با این حرف‌ها می‌توانند آرای بیشتری را جمع کنند، این خطا در تشخیص است و این مسائل می‌تواند به نفع دشمن تمام شود.
امام جمعه شهرستان دماوند افزود: امروز مسأله کشور این نیست که در خیابان‌ها دیوار بکشیم که خانوم‌ها از یک طرف و آقایان از یک طرف دیگر حرکت کنند؛ امروز مسئله ما اقتصاد، تولید و اشتغال مردم است، نه اینکه آیا در خیابان‌ها دیوار بکشیم یا نکشیم؛ لازم نیست از راه تحریک احساسات زنان و دختران رأی جمع کنیم.
وی با بیان اینکه همه باید با نظم و اخلاق و در راستای حدود اسلامی حرکت کنند، گفت: آنچه خواسته مقام معظم رهبری بوده شرکت حداکثری در انتخابات است؛ این نظام و رهبری متعلق به حزب و گروه و جناح خاصی نیست و مقام معظم رهبری نقش پدری دارند و راهنما؛ مرشد ولی و سرپرست هستند.
حجت الاسلام فتاح‌دماوندی افزود: مقام معظم رهبری همه جناح‌ها و گروه‌ها و همه کسانی که این نظام و قانون اساسی و ولایت فقیه و آرمان‌های امام راحل و شهدا را قبول دارند، را حمایت می‌کنند، اما شاخصه‌هایی را هم برای انتخاب اصلح بیان داشته‌اند که بارها بیان شده است.
وی گفت: از سربازان گمنام امام زمان (ع) قدردانی می‌کنیم؛ کارکنان فداکار و امنیت ساز اداره اطلاعات در سراسر کشور که با اقدامات پیشگیرانه خود امنیت مثال‌زدنی را برای کشور به ارمغان آورده‌اند.
امام جمعه شهرستان دماوند عنوان کرد: از اقدامات تروریستی گروه‌های معاند جلوگیری کردند، قبل از اینکه حادثه‌ای اتفاق بیفتد و تخلفی صورت بگیرد تذکر داده‌اند و یاری رسانی و سالم‌سازی کرده‌اند.
فتاح‌دماوندی اضافه کرد: همچنین با سوءاستفاده گران، رشوه‌گیران و اختلاس‌کنندگان برخورد و از زمین‌خواری و ساخت و ساز غیر مجاز و فرار مالیاتی جلوگیری کرده‌اند؛ اطلاعات، وزارت مردمی و تا به محض ولی فقیه است و به قانون شرع و اخلاق پایبند هستند و برای مقابله با نفوذ دشمن برنامه داشته و بر اقتصاد مقاومتی و عملیاتی شدن آن تاکید دارند.
وی خاطرنشان کرد: در دولت کنونی وزارت اطلاعات و نهادهای امنیتی عملکرد خوبی در حفظ امنیت در عرصه‌های مختلف داشته‌اند و از این تریبون مقدس از زحمات و تلاش‌های شبانه‌روزی این سربازان گمنام و خانواده‌های این عزیزان قدردانی می‌کنیم و امیدواریم خداوند این نعمت امنیت را از ما نگیرد.
*برای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روز با کانال ایرنا استان تهران در تلگرام به نشانی IRNATEHRAN@ همراه شوید.
خبرنگار: الهام حیدری انتشاردهنده: موسی فعالیان
تهرام/7246/ 1539
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.