به گزارش ایرنا ، در این یادواره که روز شنبه در آموزشگاه ثارالله قرچک و با هدف ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در بین آینده سازان ایران اسلامی برگزار شد ، از پدر شهید محمد حسن(رسول) خلیلی ، نخستین شهید مدافع حرم کشور تجلیل به عمل آمد.
پدر شهید مدافع حرم محمدحسن (رسول)‌ خلیلی در این مراسم گفت : شهیدان مدافع حرم با درک صحیح از خطراتی که اسلام ناب محمدی را تهدید می کند پای در میدان مبارزه به کفر گذاشته و در این راه جان خود را تقدیم اسلام کردند.
رمضانعلی خلیلی افزود: شهدای مدافع حرم ، همچون رزمندگان اسلام در طول دوران هشت سال دفاع مقدس با تبعیت محض از ولایت فقیه وارد میدان شده و اجازه ندادند که ارزش های اسلامی مورد هجمه دشمنان اسلام قرار گیرد.
وی تصریح کرد: امروز عزت و عظمت اسلام در سایه دفاع از ارزش هایی است که به واسطه خون هزاران شهید به دست آمده و همه افراد به ویژه جوانان که همواره مورد هجمه دشمنان قسم خورده نظام قرار داشته اند وظیفه دارند تا با حرکت در مسیر شهدا ، از این دستاوردها حراست کنند.
محمدحسن خلیلی معروف به رسول، از شهدای مدافع حرم است که به صورت داوطلبانه به سوریه اعزام شد و در 27 آبان ماه 1392 در نزدیکی حرم حضرت رقیه(س) به دست نیروهای تروریستی داعش به شهادت رسید.
پیکر پاک و مطهر شهید خلیلی که نخستین شهید مدافع حرم کشور است در قطعه 53 ، ردیف 87 ، شماره 4 گلزار شهدای بهشت زهرا به خاک سپرده شده که سنگ مزار وی از سوی آستان مقدس حرم امام حسین (ع) اهدا شده است.
*برای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روز با کانال ایرنا استان تهران در تلگرام به نشانی IRNATEHRAN@ همراه شوید.
خبرنگار : سید حسن میری انتشاردهنده: موسی فعالیان
تهرام/7254 / 1539
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.