گزارش ایرنا، این آیین روز شنبه در قالب نهمین جشنواره حضرت علی اکبر(ع) با حضور سردارعلیرضا تمیزی معاون هماهنگ کننده وزارت دفاع، حجت الاسلام عزت الله صفاران معاون فرهنگی وزارت دفاع، فرماندهان ارشد نیروهای مسلح و جمعی از سربازان برگزیده نیروهای مسلح در حرم مطهر امام راحل(ره) برگزار شد.
شرکت کنندگان در این آیین، ضمن نثار تاج گل، قرائت فاتحه و ادای احترام به مقام شامخ معمار کبیر انقلاب اسلامی با آرمان های والای امام راحل، شهدا و رهبر فرزانه انقلاب تجدید میثاق کردند.
معاون هماهنگ کننده وزارت دفاع در این مراسم با بیان اینکه سربازان نیروهای مسلح با اهدای ٥٠ هزار شهید در دوران دفاع مقدس نقش برجسته ای در پیروزی های کشور داشته اند گفت: شهدای سرباز اسوه پایداری، از جان گذشتگی و استقامت بودند که توانستند دشمن بعثی را در یک جنگ نابرابربه عقب برانند.
سردارعلیرضا تمیزی ادامه داد: سربازان جمهوری اسلامی ایران در حال حاضر نیزاز راحتی، آرامش، آسایش و حتی جان خود در جهت حفظ تمامیت ارضی و امنیت کشور می گذرند که شهدای سرباز حادثه تروریستی اخیر مرز پاکستان از نمونه ای بارز این موضوع است.
وی خاطر نشان کرد: امروز سربازان آماده و با صلابت جمهوری ایران اسلامی باعث بالا رفتن بنیه نظامی کشور شده اند که در اثر این امر مبارک چشم طمع دشمنان کور و نقشه هایشان برآب شده است.
تمیزی یادآور شد: تجربیات تاریخی و رویدادهای معاصر نشان داده که رابطه مستقیمی میان استقلال سیاسی، استقلال اقتصادی و بنیه نظامی کشورها وجود دارد و هر مقدار توان دفاعی کشورها به دلیل تجهیزات نظامی و نیروهای کارآمد متخصص و جان برکف قوی باشد کشور زیاده خواه و متخاصم قصد تجاوز و تعرض به آن کشور در سر نخواهد داشت.
وی با بیان اینکه امروز یگان های نمونه سپاه، ارتش و وزارت دفاع به مناسبت روز جوان و جشنواره علی اکبر(ع) در حرم امام خمینی(ره) گرد هم آمده اند اظهار داشت: نهمین جشنواره حضرت علی اکبر(ع)' جوان سرباز' با هدف تقویت امید به آینده، ارتقای جایگاه و منزلت اجتماعی سربازان، افزایش نیروی کار، ایجاد انگیزه، رقابت سالم و توجه به ارزش های دینی و ملی برگزار می شود.
*برای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روز با کانال ایرنا استان تهران در تلگرام به نشانی IRNATEHRAN@ همراه شوید.
خبرنگار: امیر جعفری سرگزه انتشاردهنده :موسی فعالیان
تهرام/3218 / 6139 / 1539
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.