شجاع کرمی روز دوشنبه در جمع خبرنگاران اظهارداشت: آبروی افراد برای هیات نظارت از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و شهروندان به هیات نظارت اعتماد داشته باشند چرا که همه مسئولان نسبت به خون‌شهدا و نظام احساس مسئولیت می‌کنند و برخلاف مصالح آن اقدام نخواهند کرد.
رئیس هیات نظارت تصریح کرد: عملکرد هیات اجرایی در بررسی صلاحیت ها مطابق مرّقانون بوده است و احتمالا تفاوت قابل ملاحظه‌ای میان خروجی هیات نظارت و هیات اجرایی وجود نخواهد داشت.
کرمی افزود: بعضی افراد در خصوص برخی کاندیداها دیدگاه‌های شخصی دارند اما در بررسی‌های هیات نظارت،‌ اظهار نظرهای شخصی وجاهت قانونی ندارد.
وی همچنین از راه اندازی کمیته‌های نظارتی برای رصد تبلیغات پیش از موعد کاندیداها خبر داد و گفت: تاکنون هیچ پرونده‌ای در این زمینه تشکیل نشده است.
رئیس هیات نظارت اضافه کرد: هیات نظارت بر کاملا مستقل عمل می‌کند و تلاش داریم تا از گرایش های سیاسی و نگاه‌های جهت دار دوری کنیم تا با اجرای قانون مانع از بروز سوء برداشت‌ها شویم.
کرمی در پاسخ به سوال خبرنگار ایرنا در خصوص احتمال اعمال فشار بر هیات نظارت در زمینه بررسی صلاحیت‌ها، با صراحت این موضوع را رد کرد و گفت: از بدو شروع به کار هیات نظارت در نشست‌ها و گفت‌وگوهایی که با مسئولان و بزرگان شهرستان و استان داشته ایم همه آنها فقط بر اجرای نص صریح قانون و رعایت اخلاق و امانت داشته اند.
وی تصریح کرد: با وجود این که در خصوص برخی کاندیداها نظراتی از سوی صاحب‌نظران به ما منعکس شده است ولی هرگز برای رد یا تایید صلاحیت داوطلبان زیر فشار نبوده‌ایم.
رئیس هیات نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهر در شهرستان اسلامشهر در پایان خاطرنشان کرد: خط قرمز هیات نظارت، رعایت دقیق قانون و حفظ آبروی افراد است و تلاش می‌کنیم از این خط عبور نکنیم.
خبرنگار: اکبر کریمی - انتشار: محمد آجورلو
تهرام/ 7251//1348
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.