مسعود مرسل پور روز یکشنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا اظهارکرد: دولت یازدهم از ابتدای فعالیت خود گام های موثری برای رونق اقتصادی و کمک به رفع مشکلات تولید کنندگان برداشته و توانسته بسیاری از کارخانجات تعطیل و نیمه فعال را بار دیگر احیا کرده و آنها را به چرخه تولید بازگرداند.
وی اظهار کرد: صاحبان صنایع و تولید کنندگان شهرستان قرچک نیز با استفاده از خدمات دولت توانسته اند بسیاری از مشکلات پیش روی خود را برداشته و به تولید و اشتغال در سطح شهرستان بپردازند به گونه ای که در طول فعالیت دولت یازدهم هیچ کارخانه ای در سطح شهرستان تعطیل نشده است.
وی افزود: تنها کارخانه ای که از سال پیش از فعالیت دولت یازدهم تعطیل شده و با وجود تمامی تلاش های صورت گرفته نتوانست فعالیت مجدد خود را آغاز کند، کارخانه تولیدی تیرچه و بلوک ایتالران است که تعطیلی آن ارتباطی با دولت یازدهم ندارد.
فرماندار قرچک تصریح کرد: با همت و تلاش های مسئولان شهرستانی ، استانی و کشوری ، شهرک صنعتی قرچک پس از سال ها رکود و بلاتکلیفی فعالیت خود را از نیمه دوم سال 1394 آغاز کرده و هم اکنون تعداد بسیاری از صنایع مشغول آماده سازی مراحل استقرار در این منطقه اقتصادی می باشند.
وی افزود: تا کنون530 سرمایه گذار جذب شهرک صنعتی شده و 70 هکتار زمین در اختیار آن ها قرار گرفت.
وی بیان کرد: جواز احداث برای یکصد واحد صنعتی صادر شده و کار 10 واحد به مرحله پایان کار رسیده و این واحدها در حال نصب تجهیزات کارخانه هستند و تعداد بسیاری از افراد در مراحل آماده سازی این اماکن مشغول به کار شده اند.
فرماندار قرچک گفت: تاکنون 5 کارخانه مستقر در شهرک صنعتی قرچک فعالیت خود را آغاز کرده اند.
وی با اشاره به آغاز اجرای عملیات ساخت کارخانه بزرگ نساجی در شهرک صنعتی قرچک گفت: با بهره برداری از این واحد تولیدی، زمینه اشتغال بکار یک هزار نفر به صورت مستقیم و دو هزار نفر نیز به صورت غیرمستقیم فراهم می شود.
وی اظهار کرد: این کارخانه با مشارکت بخش خصوصی و سرمایه گذاران داخلی و خارجی با مجموع حدود 240 میلیارد تومان احداث و راه اندازی خواهد شد.
مرسل پور افزود : سال گذشته یک هزار و 330 نفر جویای کار به اداره تعاون ، کار ورفاه اجتماعی قرچک مراجعه کرده اند که برای این افراد 517 فرصت شغلی جدید ایجاد شده و 431 نفر نیز در کارخانه‌های مختلف شهرستان مشغول به کار شدند.
قرچک با بیش از 270 هزار نفر جمعیت در 30 کیلومتری جنوب شرق تهران واقع شده است.
خبرنگار : سید حسن میری - انتشار: محمد آجورلو
تهرام/7254//1348
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.