حجت الاسلام غلامرضا محمد زاده روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بر اساس تاکید رهبر معظم انقلاب مبنی بر تبدیل امامزادگان به قطب فرهنگی، سطح خدمات رسانی فرهنگی، اجتماعی، معنوی و رفاهی در بقاع متبرکه ارتقاء می یابد.
وی با بیان اینکه امکان اسکان زائران امسال در امامزادگان بین راهی استان تهران فراهم شده است افزود: خدمات اسکان زائران در امامزادگان و بقاع متبرک بین راهی استان تهران به زائران و همچنین با برپایی کمپ ارائه می شود که در مجموع امکان اسکان دائم مسافران در 130 سوئیت و 20 کمپ برپایی چادر فراهم است.
وی افزود: طرح نوروزی آرامش بهاری با هدف تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی، با استفاده از ظرفیت تعطیلات نوروزی، تقویت باورهای دینی و مذهبی و ارتقاء سطح فکری و فرهنگی زائرین و مسافران نورزی، تبلیغ و ترویج سنت های اصیل اسلامی در عید نوروز و خدمت رسانی مطلوب به زائران اماکن متبرکه انجام می شود.
محمدزاده بیان کرد: با حضور 120 کارشناس و روحانی اعزامی از قم، برنامه های مختلف فرهنگی در امامزادگان با برپایی خیمه های معرفت اجرایی و نظارت می شود.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان تهران با اشاره به اینکه یکی از برنامه های ویژه طرح آرامش بهاری که هرسال با استقبال بی نظیر زائران همراه می شود، خیمه های معرفت است افزود: امسال خیمه های معرفت در امامزادگان در 6 غرفه شامل؛ غرفه گفتمان دینی ، غرفه عفاف و حجاب ، غرفه پاسخگویی به مسائل شرعی با حضور روحانی متخصص ، غرفه کودکان (با عنوان قرآن بخوان و جایزه بگیر و غرفه نقاشی) ، غرفه همه واقف باشیم به منظور معرفی وقف و آثار و برکات آن ، با حضور کارشناسان متخصص و آشنا به مسائل وقف در بقاع متبرکه و غرفه نمایشگاه آرامش بهاری و عرضه محصولات فرهنگی از جمله ویژه برنامه های خیمه معرفت است .
محمدزاده افزود : امسال در بقاع متبرکه شاخص استان تهران، نمایشگاه عرضه محصولات فرهنگی شامل نرم افزار و کتاب بصورت فروشگاهی برپا می شود.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان تهران با اشاره به تولید محصولات فرهنگی برای ارائه در امامزادگان گفت : متناسب با مخاطبین مختلف محصولات فرهنگی متعددی با شمارگان هزاران نسخه شامل کتاب، کتابچه، تقویم های پالتویی و جیبی، بسته های لوازم التحریر برای کودکان، پازل های مختلف و جوایز بصورت بازی تهیه شده است تا در امامزادگان به کودکان، نوجوانان و خانواده ها هدیه داده شود.
وی با اشاره به اینکه در طول اجرای طرح آرامش بهاری در بقاع متبرکه شاخص استان تهران، نماز جماعت با حضور زائران و مجاوران برگزار می شود ، تصریح کرد : مراسم تحویل سال، ادعیه و مناجات خوانی در مناسبت های مختلف همچون میلاد حضرت زهرا (س) و روز جمهوری اسلامی برگزار می شود و در روز طبیعت نیز متناسب با ظرفیت امامزادگان برنامه هایی اجرا می شود.
محمد زاده با اشاره به تشکیل 23 تیم بازرسی برای ارزیابی و نظارت اجرای طرح آرامش بهاری در امامزادگان استان تهران افزود: 17 تیم بازرسی و 6 تیم بازرسی ویژه بصورت روزانه با حضور در امامزادگان استان، نحوه ارائه خدمات به زائران و مسافران نوروزی را بررسی می کنند.
خبرنگار: معصومه آقا امینی**انتشاردهنده: محمد بیدارمنش
تهران/7244/7247 / 6139
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.