به گزارش خبرنگار ایرنا، سید حسین هاشمی روز چهارشنبه در آخرین نشست خبری و دیدار با خبرنگاران در سال 95 اظهار کرد: پس از چند بازدید و با هماهنگی وزیر کشور، جانمایی این دو مرکز انجام شد و قرار است یکی از این مراکز مدیریت بحران در زمینی به مساحت 40 هکتار در حوالی مرقد امام و مرکز دیگر نیز در زمینی به مساحت 100 هکتار نزدیک فرودگاه امام احداث شود.
وی افزود: مطالعات این مراکز انجام شده است اما امسال به دلیل مشکل تامین اعتبارات نتوانستیم عملیات اجرایی را آغاز کنیم اما امیدواریم در سال 96 ساخت این دو پروژه را اجرایی کنیم.
استاندار تهران همچنین اظهار کرد: سالانه سه هزار و 500 میلیارد تومان بصورت مستقیم به حساب شهرداری تهران واریز می شود.
وی افزود: این در حالیست که ما برای دریافت بودجه 400 میلیارد تومانی استان باید رایزنی های زیادی انجام دهیم و موافقت مراجع بالادست را جلب کنیم.
وی این صحبتها را در پاسخ به سئوال یکی از خبرنگاران که به استناد حرف های یکی از اعضای شورای شهر گفته بود ظاهرا دولت سهم خود را به شهرداری پرداخت نمی کند، بیان کرد و افزود: «الانصاف نصف الایمان»؛ آیا ما داشتیم و ندادیم؟
هاشمی افزود: این در حالیست که دولت با مشکلات درآمدهای نفتی و بودجه مواجه است و فروش نفت از 2.5 میلیون بشکه به حدود یک میلیون بشکه کاهش یافت و سطح درآمدهای نفتی هم به یک سوم میزان قبل کاهش یافته بود ضمن اینکه علاوه بر درآمد نفتی، از محل مالیاتها و سایر منابع، بودجه تامین می شود و در چنین شرایطی اولویت دولت پرداخت حقوق کارکنان و یارانه شهروندان است اما امیدواریم با بهبود شرایط و درآمدها، دولت در آینده این مشکل را جبران کند.
استاندار تهران همچنین از مهیا بودن همه مقدمات برای برگزاری انتخابات در استان تهران خبر داد و گفت: برای تسهیل کار و کمک به مراجع چهارگانه در انتخابات شورای شهر دوره پنجم، کار پیش ثبت نام در دفاتر پیشخوان دولت را در استان تهران آغاز کردیم.
استاندار تهران در پاسخ به سئوالی در مورد میزان سرمایه گذاری های خارجی بعد از توافق برجام، گفت: یکی از برکات برجام گشایش در زمینه سرمایه گذاری های خارجی در استان تهران بود.
هاشمی اظهار کرد: تا امروز یک میلیارد و 100 میلیون دلار، سرمایه گذاری خارجی در استان تهران قطعی شده است.
به گفته او، کشورهای مختلفی در این میزان سرمایه گذاری نقش داشته اند.
هاشمی همچنین در پاسخ به سئوالی مبنی بر نقش استانداری در عملیات امداد و نجات پلاسکو و خدمات به آسیب دیدگان این حادثه، اظهار کرد: ما در این حادثه به شهرداری کمک کردیم اما در پی مطرح کردن خودمان نبودیم زیرا این کار از وظایف ذاتی ما بوده است.
خبرنگار: یحیی معماری - انتشار: محمد آجورلو
تهرام/6539/7247//1348
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.