علی کیان روز یکشنبه همزمان با نخستین روز از هفته منابع طبیعی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، این هفته را فرصت مناسبی برای ترویج فرهنگ حفظ و احیای منابع طبیعی و جلب مشارکت فعال همه اقشار جامعه در این خصوص دانست و افزود: از آنجایی که منابع طبیعی تجدید شونده همچون آب، خاک، جنگل و مرتع به عنوان بستر حیات و زیربنای توسعه پایدار مطرح است، ضرورت ایجاب می‌کند تا همه اقشار جامعه در حفظ آن تلاش کنند.
وی با بیان اینکه هفته منابع طبیعی و آبخیزداری امسال با شعار 'همیار طبیعت باشیم' نامگذاری شده است اظهار کرد: توزیع و کاشت نهال با مشارکت مردم و اطلاع‌رسانی از اقدامات و عملکرد اداره کل منابع طبیعی استان تهران و مشارکت مردم و سازمان‌های مردم نهاد دراین زمینه از جمله برنامه های بزرگداشت این هفته در استان تهران است.
کیان خاطر نشان کرد: معرفی پروژه‌های ملی و استانی در حال اجرا، تجلیل از فعالان بخش منابع طبیعی، اصحاب رسانه و خانواده شهدای منابع طبیعی و همچنین بازدید مسئولان و دوستداران طبیعت از پروژه‌های موفق از دیگر برنامه‌های گرامیداشت این هفته در استان تهران است.
15 تا 21 اسفندماه به عنوان هفته منابع طبیعی و آبخیزداری گرامی داشته می شود و روزهای این هفته با عناوین «روز ملی درختکاری»، «فرهنگ منابع طبیعی، مسئولیت اجتماعی و رسانه»، «منابع طبیعی، جنگلبان، حفاظت و قانون»، «منابع طبیعی، سلامت اداری، آموزش و پژوهش»، «منابع طبیعی، بسیج سازندگی، همیاران طبیعت و جوامع محلی»، «منابع طبیعی، آموزه‌های دینی، خیرین و سازمان‌های مردم نهاد»، «منابع طبیعی، مدیریت جامع حوزه‌های آبخیز، مشارکت مردم و اقتصاد مقاومتی» نامگذاری شده است.
* برای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روز با کانال ایرنا استان تهران در تلگرام به نشانی IRNATEHRAN@ همراه شوید.
خبرنگار: سید جواد آل داود - انتشار دهنده: محسن فتاحی
تهرام/1109/7243**1625
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.