به گزارش ایرنا ، مسعود مرسل پور روز یکشنبه در جلسه ستاد انتخابات دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا گفت : نظام مقدس جمهوری اسلامی از نخستین روزهای پیروزی انقلاب اسلامی ، بر اساس خواست و اراده ملت شکل گرفت و ارکان نظام به واسطه حضور مردم در انتخابات مختلف برگزیده شدند.
وی اظهار کرد: برگزاری با شکوه انتخابات در دوره های مختلف ثابت کرده که ملت ایران همواره در تعیین سرنوشت خویش پیشگام بوده و با حضور با شکوه خود ، از ارزش های نظام مقدس جمهوری اسلامی حراست می کنند.
وی بیان کرد: برگزاری انتخابات نمایش اقتدار ملت ایران و مردم سالاری دینی نظام مقدس جمهوری اسلامی است.
مرسل پور در خصوص برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و مجلس شورای اسلامی گفت : براساس دستورالعمل های ستاد انتخابات ، زمان ثبت نام از داوطلبین شوراهای اسلامی شهر و روستا از روز سی ام اسفند ماه سالجاری آغاز شده و روند ثبت نام از داوطلبین تا ششم فروردین ادامه خواهد داشت.
وی اظهار کرد: طی مدت ثبت نام ، افراد واجد الشرایط می باید اصل و کپی مدارک شناسایی ، مدارک تحصیلی و گواهی عدم سوء پیشینه خود را ارائه کرده و ثبت نام خود را انجام دهند.
فرماندار قرچک از دارا بودن تابعیت جمهوری اسلامی ایران، اعتقاد والتزام عملی به اسلام و ولایت فقیه، ابراز وفاداری به قانون اساسی، دارا بودن حداقل سن 25 سال و داشتن کارت پایان خدمت و یا معافیت دائم برای آقایان وگواهی عدم سوء پیشینه که از تاریخ صدور آن بیش از 3 ماه نگذشته باشد به عنوان شرایط لازم برای ثبت نام نام برد.
فرماندار شهرستان قرچک افزود : داشتن سواد خواندن و نوشتن داوطلبین شوراهای اسلامی روستاهای تا200 خانوار، مدرک دیپلم برای روستاهای بالای 200 خانوار، فوق دیپلم و یا معادل آن برای شهرهای تا جمعیت 20 هزار نفر و مدرک لیسانس و یا معادل آن برای شهرهای بالای 20 هزار نفر جمعیت از دیگر شرایط داوطلبین انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا می باشد.
فرماندار و رئیس هیئت اجرایی دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در شهرستان قرچک تصریح کرد: طبق تبصره 1 الحاقی 27/1/92 افرادی که در دوره قبلی شورا عضویت داشته اند برای ثبت نام در همان منطقه از شرط مدرک معاف می باشند.
وی تاکید کرد: طبق تبصره 2، اعضای شوراهای اسلامی شهر و روستا باید در محدوده حوزه انتخابیه خود سکونت اختیار کنند.
مرسلپور با اشاره به زمان لازم برای صدور گواهی عدم سوء پیشینه خاطر نشان کرد: افرادی که قصد دارند برای شوراهای اسلامی شهر و روستا ثبت نام کنند لازم است از هم اکنون با مراجعه به دفاتر پلیس 10+ این گواهی را اخذ و در زمان ثبت نام ارائه کنند.
انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری و پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا ، 29 اردیبهشت سال آینده در سراسر کشور برگزار می شود.
خبرنگار: سید حسن میری انتشاردهنده: موسی فعالیان
تهرام/7254 / 1539
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.