به گزارش ایرنا ، حجت الاسلام عبدالحسین رحمتی نیا روز چهارشنبه در جلسه درس اخلاق کارکنان ادارات و نهادهای پیشوا که در محل فرمانداری این شهرستان برگزار شد اظهار کرد: مدیریت در جامعه اسلامی، عمود خیمه جامعه به حساب می آید که اگر نباشد آن خیمه که همان جامعه اسلامی است از هم پاشیده می شود.
وی افزد : مدیریت در فرهنگ اسلامی تکلیفی است که به افراد برای خدمت رسانی به خلق واگذار می شود و از آن تنها باید برای رفع مشکلات و به دست آوردن زندگی آرام مردم استفاده کرد.
وی اظهار کرد: مدیریت اسلامی مسئولیت را فرصتی برای بهره برداری از مزایای مادی و دنیوی نمی داند بلکه مدیر جامعه اسلامی تلاش می کند تا با عمل به وظایف خویش ، تصمیم گیری بر اساس عقل و خرد و به کار بردن تدبیر ، شرایط را برای زندگی بهتر مردم فراهم کند.
رحمتی نیا بیان کرد: مدیر جامعه اسلامی امانتداری است که از خیانت کردن به مردم دوری می کند ، او همواره باید مراقب باشد که در زمره منافقین قرار نگرفته و به گونه ای رفتار کند که نامش در صف امانتداران ثبت شود.
وی گفت : خداوند متعال بارها در قرآن کریم انسان ها را به امانتداری سفارش کرده و مهمترین اصل امانتداری این است که مسئولیت و مدیریت جامعه اسلامی به اهل آن یعنی افراد امین سپرده شود.
امام جمعه پیشوا تأکید کرد: مدیریت برای طعمه و کسب نان و نوا نیست، بلکه امانتی بر گردن مدیران است و اگر خلاف چنین تفکری وجود داشته باشد، خیانت محسوب می شود.
پیشوا با بیش از 70 هزار نفر در 45 کیلومتری جنوب شرق تهران واقع شده است.
*برای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روز با کانال ایرنا استان تهران در تلگرام به نشانی IRNATEHRAN@ همراه شوید.
خبرنگار : سید حسن میری انتشاردهنده: موسی فعالیان
تهرام/7254 / 1539
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.