به گزارش ایرنا، مهدی حیدری روز شنبه در جلسه کمیته تعزیرات و تنظیم بازار شهرستان که با حضور اعضای ستاد در فرمانداری برگزار شد، اظهار داشت: یکی از موضوعات مهم در شرایط کنونی بازار تقویت بخش نظارت و صنوف است که گرچه اتاق اصناف شهرستان در این مدت عملکرد خوبی داشته ولی یکی از ایرادات حوزه بازرسی، نظارت نکردن بر بازرسی های صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه اصناف شهرستان در این ایام همکاری و تعامل خوبی داشته و از سوی دیگر نمی‌توان فعالیت کسبه و اصناف را تعطیل کرد، افزود: در این راستا باید نظارت بر واحد های صنفی با تشکیل تیم های مشترک متشکل از دستگاه های نظارتی و با محوریت فرمانداری شهرستان تشکیل شود.

این مقام مسئول ادامه داد: تشکیل پنج اکیپ در بخش مرکزی و رودهن و تامین خودرو توسط اتاق اصناف شهرستان از جمله موضوعات مورد توجه است تا بازرسان بتوانند با اقتدار و در نهایت احترام بر عملکرد صنوف نظارت کنند.

سرپرست فرمانداری شهرستان دماوند با تاکید براینکه نظارت بر قیمت ها باید توسط تعزیرات حکومتی مورد توجه قرار گیرد، خاطرنشان کرد: با توجه به شیوع ویروس کرونا برخی افراد با افزایش سرسام آور قیمت ها، بازار را به چالش می کشند که با توجه به آغاز ماه مبارک رمضان و شرایط سخت اقتصادی موجب نارضایتی مردم می شود.

وی درخصوص صنف نانوایان نیز تصریح کرد: تخلف قابل اغماض نیست و بازرسان باید با جدیت ورود کنند؛ رعایت پروتکل های ابلاغی از سوی وزارت بهداشت از جمله موضوعاتی است که باید در نانوایی ها مورد توجه قرار گیرد و این موضوع در خصوص مراکز تهیه حلیم و آش ماه رمضان نیز بی بدیل است.

حیدری گفت: عملکرد ما پس از مدتی با گزارشات اعلامی از سوی بیمارستان و تعداد مبتلایان مشخص می‌شود که تاکنون عملکرد خوبی داشتیم و باید تشکر کنیم.

فاطمه فرزام، معاون برنامه ریزی و اداری و مالی فرمانداری شهرستان دماوند نیز درخصوص موضوعات مطرح شده در این جلسه، اظهار داشت: امسال با توجه به شیوع ویروس کرونا، آغاز سال و بازار شب عید شهرستان همچون دیگر نقاط کشور نسبت به سال های گذشته شرایط متفاوتی داست و اگرچه تقاضا برای خرید بازار شب عید وجود نداشت ولی با نظارت و مدیریت به نحو مطلوب انجام شد.

وی از دیگر موضوعات مطرح شده را بحث فاصله گذاری اجتماعی و نظارت بر بهداشت اصناف، تشکیل تیم های بازرسی تقوی و نظارت بیشتر تعزیرات حکومتی دانست و گفت: در این جلسه موضوع احداث میدان عرضه مستقیم دام شهرستان با هدف کنترل قیمت گوشت مورد بررسی قرار گرفت که مقرر شد این مرکز بعد از اتمام مراحل استعلام، شاهد بهره برداری آن باشیم.

فرزام یکی از موضوعات پیش آمده طی روزهای اخیر در بازار شهرستان را افزایش قیمت چای دانست و گفت: گرچه طی سال های گذشته چای مرغوب در سطح بازار شهرستان توزیع می شد، اما طی روزهای اخیر شاهد توزیع چای نامرغوب در سطح بازار بودیم که همین امر مشکلاتی را در تنظیم بازار شهرستان ایجاد کرد و در تلاش هستیم این مهم مرتفع شود.

تشکیل ۳۰۰ فقره پرونده تعزیراتی با ۱۷ میلیارد ریال جریمه

بهمن حسن بیگی، رئیس تعزیرات حکومتی شرق استان تهران با بیان اینکه تعزیرات در شهرستان دماوند از ۱۵ اسفندماه تا ۱۵ فروردین‌ماه همه روزه نظارت بر بازار را در دستور کار خود قرار داده بود، افزود: تیم تعزیرات حکومتی شهرستان به پرونده های ارجاع شده از سوی بازرسی، نظارت و رسیدگی می کردند.

وی ادامه داد: در این ایام ۲۷۱ فقره پرونده عادی در اداره موجود بود که از این تعداد، ۴۶ مورد پرونده های وارده، مختومه ۱۱۹، مانده ۱۱۸ و درصد عملکرد ۲۳۶ درصد بوده که مبلغ محکومیت بیش از ۸ میلیارد و ۹۳۳ میلیون ریال است.

این مقام مسئول موجودی پرونده‌های قاچاق در اداره را ۲۰ مورد دانست و گفت: وارده ۹ مورد، مختومه ۱۱ مورد، مانده ۱۸ مورد، میزان عملکرد ۱۲۲ درصد و مبلغ محکومیت بیش از یک میلیارد و ۵۸ میلیون ریال بود.  

حسن بیگی تعداد پرونده‌های هیات رسیدگی به تخلفات واحدهای صنفی را نیز ۸۵ مورد اعلام کرد و گفت: تعداد وارده ۲۳، مختومه ۸۵، مانده ۵۰، میزان عملکرد ۲۵۲ درصد و میزان محکومیت بیش از ۸ میلیارد و ۱۳۱ میلیون ریال بود؛ در بخش بهداشت نیز موجودی ۶ مورد، وارده دو، مختومه چهار، مانده دو و درصد عملکرد ۲۰۰ درصد و مبلغ بیش از ۲۵۸ میلیون و ۹۲۷ هزار ریال بوده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.