به گزارش روز شنبه فرهنگسرای اندیشه، ناصر امین‌زاده اظهارداشت: اهدای کتاب یکی از سنت‌های فرهنگی پسندیده است که توسط بسیاری از اهالی ادب، فرهنگ و هنر انجام می‌شود، کتاب‌های بلااستفاده که برای مطالعه عموم مردم به کتابخانه‌ها اهدا می‌شود تا افراد بیشتری بتوانند آنها را مطالعه کرده و از مفاهیم عمیق آن استفاده کنند.

وی گفت: در این راستا، رئیس اسبق سازمان صدا و سیما و از شخصیت‌های برجسته فرهنگی در آستانه ماه میهمانی خداوند تعدادی از کتاب‌های شخصی خود را برای کمک به فرهنگ مطالعه و ترویج فرهنگ کتابخوانی به کتابخانه فرهنگسرای اندیشه اهدا کرد.

امین‌زاده افزود: این کتاب‌ها با موضوعات مختلفی از جمله سیاست، مذهب، فرهنگ و فناوری است و بیش از ۲۰۰ جلد کتاب فاخر است.

رئیس فرهنگسرای اندیشه بیان کرد: گذر از فتنه ۸۸، رهبر احیاگر، افسانه‌سازان هولوکاست، کشف تاریخ، بزم اهریمن، جلوه‌هایی از عاشورا، فرهنگ اخلاقی معصومین، بازی زندگی و شیوه این بازی، مبانی مدیریت اسلامی و الگوهای آن ارتباط‌شناسی از جمله عنوان‌های کتاب‌هایی اهدایی است که با تلاش مدیر کتابخانه فرهنگسرا بلافاصله فهرست‌نویسی شده و در اختیار عموم قرار می‌گیرد.

وی ضمن تشکر از ضرغامی برای اهدای کتاب‌های ارزشمند خود گفت: اکثر کتاب‌های اهدا شده بسیار عالی بوده و از ارزش مادی و معنوی بسیاری برخوردار است.

امین‌زاده اظهارداشت: ارزش کارها به نسبت اهمیت و تأثیر فردی و اجتماعی قابل سنجش است و بر اساس معارف دینی، هر کس اثر نیکی را بنیان گذارد، نسبت به آثار آن تا هر زمان که بماند مأجور است.

رئیس فرهنگسرای اندیشه گفت: طرح اهدای کتاب باید به عنوان سنتی حسنه در بین مردم فرهنگسازی و نهادینه شود تا بتوان با این اقدام بخشی از نیازهای منابع کتابخانه‌ها در سطح کشور را مرتفع کرد، پیشگامی مسئولان به خصوص چهره‌های برجسته فرهنگی همچون ضرغامی در این امر بسیار مهم و الگوساز است.

وی تاکید کرد: بدون تردید مردم و مسئولان می‌توانند با اهدای کتاب به کتابخانه‌ها به رشد فرهنگی جامعه کمک شایانی کنند و به نظرم چنانچه فقط نیمی از کتاب‌های بلااستفاده حبس شده در خانه‌ها و دفاتر کار اهدا شوند، بخش عمده کمبود منابع کتابخانه‌ای در جامعه در سطح کشور حل خواهد شد.

امین‌زاده با اشاره به اینکه این روزها به دلیل بیماری کرونا بخش زیادی از زمان خود را در خانه سپری می‌کنیم، افزود: این خانه‌نشینی فرصت طلایی آشتی با یار مهربان را برایمان فراهم کرده است و چه خوب است کتاب‌های سودمندی را برای خواندن انتخاب کنیم.

رئیس فرهنگسرای اندیشه، کتاب، کتابخوانی و افزایش سرانه مطالعه را نماد توسعه جوامع بشری دانست و گفت: فراهم کردن امکانات و فرصت‌های مطالعه برای تمامی شهروندان و ترغیب و تشویق آنان به مطالعه، تفکر و اندیشه‌ورزی و غنی ساختن برنامه‌های فرهنگی با محوریت کتاب از اولویت‌های برنامه‌های این فرهنگسرا در سال ۹۹ است.

کتابخانه فرهنگسرای اندیشه در بوستان اندیشه واقع شده است و از منابع فارسی، لاتین، کودک و نوجوان و مرجع برخوردار است؛ این کتابخانه دارای ۵۸ هزار و ۶۱۳ جلد کتاب بوده و بیش از ۴هزار عضو فعال دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.