به گزارش روز چهارشنبه مرکز ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری تهران، سیدعلی مفاخریان در حاشیه بازدید از شهرک صنعتی ثامن‌الحجج در جنوب شرق پایتخت و منطقه خاوران اظهارداشت: این شهرک دو سال است که در حال ساخت است و امروز تمامی زیرساخت‌های آن فعال شده است.

وی، هدف از ساخت شهرک صنعتی ثامن‌الحجج را خروج صنایع مزاحم شهری و آلاینده‌های زیست محیطی عنوان کرد و گفت: صنف اوراقچی‌ها جزو این دسته از مشاغل هستند که هم اکنون بیشتر در شوش فعالیت می‌کنند.

مفاخریان افزود: طبق برنامه شهرداری و سایر مسئولان مربوطه تصمیم گرفته شده است که این صنف به شهرک ثامن‌الحجج منتقل شود.

مدیرعامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر تهران با اشاره به اینکه در این شهرک یکهزار و ۵۰۰ واحد آماده بهره برداری است، اظهارداشت: تاکنون تعدادی از واحدها واگذار شده است و امیدواریم با اعمال قانون و همکاری واحدهای تجاری صنف اوراقچی‌ها به شهرک ثامن‌الحجج منتقل شود و کسب و کار در این شهرک رونق بیشتری بگیرد.

وی گفت: شهرداری هم برای شناخت بیشتر شهرک ثامن‌الحجج، اطلاع رسانی لازم را انجام خواهد داد و نشانه‌گذاری شهری برای این منطقه اعمال می‌شود تا مردم از مکان‌یابی مناسب این پروژه اطلاع کسب کرده و به این شهرک مراجعه کنند.

مفاخریان سیاست شهرداری تهران را انتقال صنوف اوراقچی به خارج از شهر و شهرک‌هایی نظیر ثامن الحجج عنوان کرد و افزود: حضور این صنوف در شهر مزاحم زندگی مردم در مناطق مسکونی است.

همچنین در این بازدید رئیس اتاق اصناف تهران نیز اظهارداشت: از زمانی که شهرک ثامن‌الحجج ساخته شده واحدهایی از اوراقچی‌های شوش در این شهرک سوله و انبار تهیه کرده‌اند اما کسب و کار اصلی‌شان همچنان در شوش فعال است در حالیکه قرار بود این واحدها به شهرک ثامن‌الحجج منتقل شوند.

قاسم نوده فراهانی گفت: شهرداری و اتاق اصناف باید برنامه‌ای داشته باشند تا طی یک زمانبندی مشخص تمامی این واحدها از شوش به این شهرک منتقل شوند.

وی افزود: شهرک ثامن‌الحجج در حال حاضر تمامی زیرساخت های لازم برای فعالیت این اصناف را دارد و ضروری است این انتقال صورت گیرد.

نوده فراهانی بیان کرد: برخی واحدها که در این شهرک فعال بودند تمامی زیرساخت‌های لازم شهرک را مهیا می‌دانستند و خواستار آن بودند که سایر واحدها هم هر چه زودتر به این مکان منتقل شوند تا مردم و مشتری‌ها هم به جای حضور در مکان‌هایی مانند شوش، به این شهرک مراجعه کنند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.