به گزارش ایرنا؛ «محمد علیخانی» روز سه‌شنبه در نشست خبری که به صورت ویدئو کنفرانس با حضور «علی اعطا» سخنگوی شورای تهران برگزار شد؛ اظهار داشت: به دلیل فعال شدن مشاغل در تهران، ترافیک روزهای گذشته افزایش یافته است.

وی گفت: به دلیل کمبود ناوگان حمل و نقل عمومی و لغو طرح ترافیک ازدحام و شلوغی در خیابان‌ها پیش‌بینی می‌شد و ترافیک با این مشکلات طبیعی است.  

علیخانی افزود: نظر ما در شورای شهر این بود که لغو طرح ترافیک ضررش کمتر از اجرای آن است چرا که در غیر این صورت شهروندان اگر روزانه ۲ تا ۲.۵ میلیون سفر از طریق مترو داشته باشند، با شیوع بیشتر کرونا فاجعه به بار می‌آید.

ضرورت راهکارهای مناسب تر در تهران 

عضو شورای تهران با بیان اینکه راهکارهای بهتری برای مقابله با ترافیک می‌توانست در تهران اجرا شود، گفت: دخالت افراد غیرمسئول در کارهای دیگران و عدم تحمل اظهارنظرها سبب بروز مشکل شده است.

وی افزود: سخنگوی وزارت بهداشت واکنش‌های عصبی و شتاب‌زده داشته و اگر قرار باشد در مورد ترافیک این وزارتخانه تصمیم بگیرد تکلیف حوزه شهری چیست.

علیخانی تاکید کرد که بر اساس قانون و مصوبه شورای ترافیک در زمان اضطرار می‌توان طرح زوج و فرد را اجرایی کرد که در حال حاضر بیماری کرونا نوعی اضطرار ایجاد کرده است.

وی عنوان کرد: برای اینکه شهر خلوت شود هم می‌توانستند ساعات کار  را شناور اعلام کنند و هم طرح زوج و فرد را اجرایی سازند.

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران ادامه داد: در حال حاضر ترافیک آنقدر زیاد شده که حتی خودروهای شخصی به خطوط ویژه اتوبوس راه یافته‌اند و باید فکری در این زمینه کرد.

عضو شورای تهران گفت که تعطیلی مترو به هیچ وجه نظر کارشناسی ما در شورای شهر نیست.

وی گفت: به دنبال تعطیلی ارائه خدمات نیستیم ولی باید در مترو پروتکل و شرایطی فراهم شود تا هم خدمات به شهروندان اجرا و هم مسائل ایمنی نیز رعایت شود.

رئیس کمیسیون عمران، حمل و نقل شورای تهران درباره تهیه و ارایه پروتکل مقابله با ویروس کرونا در کمیسیون حمل و نقل گفت: مذاکراتی با شرکت واحد اتوبوسرانی، مترو و سازمان تاکسیرانی داشتیم و دستورالعمل‌هایشان را در مقابله با کرونا خواستار شدیم.

علیخانی افزود: این شرکت‌ها اعلام کردند که مصوبه‌ای از ستاد کرونا به آنها ارسال نشده است.

وی افزود: بنابراین ما در شورای شهر موضوعات مختلف را احصاء کردیم و موارد بهداشتی و نکاتی که باید در مترو و اتوبوس درنظر گرفته شود، در قالب پروتکل تهیه شد.  

وی گفت: این پروتکل در قالب یک دستورالعمل به ستاد مقابله با کرونا در تهران ارسال شد.

وی ابراز امیدواری کرد که با تصویب این پروتکل در ستاد، ضمانت اجرایی آن ایجاد شود.

رییس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای تهران گفت: بعضی از اقدامات جهت مقابله با کرونا از جمله فاصله‌گذاری اجتماعی قابل اجرا نبود.

وی افزود: تعداد واگن‌ها محدود است و با تهیه پروتکل شورای شهر، اقدامات مؤثری برای مقابله با کووید ۱۹ در مترو اجرا می شود.

حرف و حدیث حضور مناف هاشمی در حمل و نقل تهران

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران درباره انتصاب سیدمناف هاشمی به عنوان معاون شهردار تهران، گفت: هاشمی از مدیران باسابقه شهرداری و کارمند آن محسوب می‌شود.

وی گفت:‌ ملاک انتخاب وی، عملکرد و میزان موفقیت در دوره‌های گذشته بوده است.

علیخانی با بیان اینکه باید از توان مدیران باسابقه شهرداری استفاده کرد، افزود: اعضای شورا با انتصاب وی به عنوان معاون حمل و نقل شهرداری تهران موافق بودند.

وی تأکید کرد که معاون شهردار می تواند با عملکرد خود، اقداماتش را ثابت کنند.  

وی یادآور شد که شورای شهر  نظارت‌های لازم بر عملکرد وی را انجام می‌دهد و با کسی تعارف ندارد.  

ادامه دارد ...

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.