به گزارش روز دوشنبه سازمان زیباسازی شهر تهران، هنرمندان تجسمی می‌توانند برای شرکت در فراخوان دیوارنگاری ایده‌ها و طرح‌های خود را به این سازمان ارسال کنند. 

محل‌های جانمایی طرح دیوارهای محدوده خیابان کارگر جنوبی، پایین تر از بلوار کشاورز به نشانی‌های: ۱-کارگر شمالی جنوب به شمال ۵۰ متر بالاتر از میدان انقلاب، دیوار شماره ۲- خیابان کارگر جنوبی شمال به جنوب بعد از چهار راه لشگر، دیوار شماره ۳- خیابان کارگر جنوبی شمال به جنوب ۱۰۰ متر پائین‌تر از میدان انقلاب و دیوار شماره ۴- خیابان کارگر جنوبی شمال به جنوب بعد از میدان پاستور جنب پمپ بنزین تعیین شده‌اند.

بستر تاریخی خیابان کارگر، ظرفیت‌های فرهنگی و گردشگری نهفته و جایگاه این محور در بازنمایی تاریخ معاصر ایران، حفظ و رعایت ارتباط موضوعی و مضمونی ایده و طرح با اهمیت موضوع کار و کارگر، ایجاد طرح‌ها و ایده‌های توصیفی، ارجاعات واقعی و دارای بیان موثر باید در طراحی دیوارنگاره‌ها مورد توجه قرار گیرد.

همچنین مخاطب‌پذیری بالا و قابلیت اجرا در فضاهای شهری، توجه به ارتباط عناصر کالبدی و الگوهای معماری موجود و دارابودن ویژگی‌های لازم برای ارتباط بصری و محیطی با فضاهای محل اجرا از دیگر ویژگی‌هایی است که باید در طرح‌های ارسالی رعایت شود.

براساس این گزارش، با توجه به موقعیت و نوع دیوارها، تکنیک در نظرگرفته شده برای اجرای این اثر، رنگ اکریلیک است و طرح‌های ارائه شده باید امکان و ویژگی اجرا با این تکنیک را دارا باشند. 

ضروری است هنرمندان نقشه‌ها و تصاویر دیوارها را با مراجعه به نشانی سازمان زیباسازی شهر تهران و لینک مربوطه دانلود و طرح‌های خود را بر روی آنها و از زوایای خواسته شده جانمایی کنند. 

هنرمندان باید هر طرح و جانمایی‌های آن را در فرم‌های چیدمان جداگانه و با ترتیب تعیین شده قرار دهند. 

بررسی، کارشناسی، تأیید یا رد طرح‌ها به عهده هیات داوران است و طرح‌های ارسالی هنرمندان پس از داوری به هنرمندان عودت داده نخواهد شد. 

در حال حاضر ثبت‌نام و ارسال تصویر آثار، فقط از طریق ایمیل فراخوان به نشانی فراخوان کارگر امکان‌پذیر است و مهلت ثبت‌نام و ارسال آثار تا پایان روز هشتم اردیبهشت امسال ادامه دارد.

دبیرخانه این رویداد در میدان هفت تیر، خیابان مفتح جنوبی ، نبش کوچه شیرودی پلاک ۲، سازمان زیباسازی شهر تهران، طبقه سوم، مدیریت نقاشی دیواری واقع شده و شرکت کنندگان در صورت نیاز برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند با شماره تلفن ۹۶۰۴۴۳۵۷- ۹۶۰۴۴۳۸۰-۹۶۰۴۴۳۷۴-۹۶۰۴۴۳۴۴ تماس حاصل کنند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.