زهره عبادتی روز یکشنبه در حاشیه عملیات پاکسازی کلونی‌های غیرمجاز جمع آوری و تفکیک زباله در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: اداره حفاظت از محیط زیست طی ماه های گذشته چندین مرحله به این مجتمع های غیرمجاز تفکیک زباله اخطاریه زیست محیطی صادر کرد و حتی با همکاری اداره برق انشعابات آنها را نیز قطع نمود ولی هیچکدام از این اقدامات باعث تغییر رفتار صاحبان این کلونی های نشد.

وی با بیان اینکه صاحبان اراضی این مجتمع های غیرمجاز جمع آوری زباله بر اساس ماده ۶۸۸ قانون مجازات اسلامی به جرم تهدید علیه بهداشت عمومی مجازات خواهند شد، افزود: مالکان این واحدهای به مراجع قضایی معرفی شدند و پسماندهای دپو شده نیز توسط ۲ دستگاه لودر و هشت دستگاه کامیون به مجتمع پردازش زباله آراد کوه انتقال داده می شوند.

عبادتی ادامه داد: این واحدهای غیرمجاز تفکیک زباله با جمع آوری پسماندهای پلاستیکی، مقوا، فلزات و سایر اقدام بازیافتی از مناطق مختلف تهران در روستاهای محمود آباد و قاسم آباد بخش خاوران باعث مزاحمت برای مردم و آلودگی محیط زیست می شدند.

وی با بیان اینکه شیرابه‌های زباله‌ها موجب آلودگی منابع آبی و انتشار بوی نامطبوع در منطقه شده است، عنوان کرد: صاحبان این واحدهای غیر مجاز در ساعات شب اقدام به آتش زدن برخی پسماندها از جمله لاستیک و کابل برق برای استحصال سیم‌های مس و آهنی می‌کنند که این امر موجب آلودگی شدید هوا می‌شود.

عبادتی یادآور شد: صاحبان مراکز غیر مجاز تفکیک زباله از زمان صدور اخطاریه زیست محیطی یک هفته فرصت برای ساماندهی و جمع آوری دارند که در صورت رعایت نکردن قانون به مراجع قضایی معرفی خواهند شد.

این مسئول با بیان اینکه تمامی پسماندهای این واحدها به مجتمع پردازش و دفن زباله آرادکوه انتقال یافت، خاطر نشان کرد: بوی نامطبوع و آلودگی هوا، آب و خاک بخشی از آسیب های این واحدهای غیر مجاز تفکیک زباله در بخش خاوران بود که با حکم قضائی جمع آوری شدند.

شهرستان ری (به مرکزیت شهرری) با جمعیتی درحدود یک میلیون نفر در جنوب استان تهران واقع شده که دارای پنج بخش مرکزی، کهریزک، فشافویه، خاوران و قلعه نو است. ‌

بخش خاوران از توابع شهرستان ری در مسیر آزاد راه امام رضا(ع) واقع شده و بر اساس آخرین سرشماری حدود ۴۰ هزار نفر جمعیت دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.